Sökning: "kvalitativ studie spel"

Visar resultat 16 - 20 av 301 uppsatser innehållade orden kvalitativ studie spel.

  1. 16. Nej, det påverkar inte mig

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Len Hachichou; Julia Markkanen; [2023]
    Nyckelord :Third-person effect; self-perceived knowledge; gamification; motivation; self-determination theory; Tredjepersonseffekten; självupplevd kunskap; gamification; motivation; självbestämmandeteorin;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka relationen mellan självupplevd kunskap av gamification och tredjepersonseffekten (TPE) (En effekt som innefattar att jaget “första person” tror att propaganda eller kommunikation påverkar andra “tredje person” mer än sig själv) samt hur denna påverkar motivationsnivån som gamification försöker höja. Studien omfattade sex deltagare. LÄS MER

  2. 17. Sverige tar taktpinnen med införandet av tacklingar i damishockeyn : En kvalitativ studie om spelares inställning till införandet av tacklingar inom svensk damishockey

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Anton Kilander; Elise Forsman Jansson; [2023]
    Nyckelord :tränarlänkishockey;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Denna studie har som syfte att undersöka SDHL spelares inställning till införandet avtacklingar inom svensk damishockey. Vad är spelarnas inställning till införandet av tacklingar inom svenska damishockey? Metod En kvalitativ metod användes för insamlandet av data där 6 intervjuer genomfördes. LÄS MER

  3. 18. Vad lär sig elever genom tävlingsmoment i skolundervisningen? : En kvalitativ studie om idrottslärares uppfattningar

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Kevin Karlsson Dorbegi; Ivan Makkai; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att undersöka vilka fördelar och nackdelar samt vilket lärande idrottslärare i årskurs 7–9 ser i samband med tävlingsmoment i undervisningen. Studien syftar även till att undersöka hur idrottslärarna relaterar tävlingsmoment till läroplanen. LÄS MER

  4. 19. Spelarupplevelse i MOBA-spel : Betydelsen avtävling, lagarbete och mästerskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar spelarupplevelser inom Multiplayer Online Battle Arena (MOBA)-spel, med fokus på tävling, lagarbete och mästerskap. Genom djupgående intervjuer har en kvalitativ analys genomförts för att belysa sambandet mellan spelbalans, kommunikationsverktyg och stödsystem för spelare. LÄS MER

  5. 20. Valtid är skandaltid : En kombinerad kvantitativ och kvalitativ studie om hur åtta Sverigedemokratiska politiker gestaltats i medierna 2010,2014, 2018 och 2022

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Leah Ganerud; Liv Hellström; [2023]
    Nyckelord :Sverigedemokraterna; skandaler; media; politiker; gestaltning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur åtta politiker från Sverigedemokraterna gestaltats inågra utvalda uppmärksammade skandaler i dags- och kvällspress. Studien ämnade även attjämföra dessa skandaler med varandra för att se om det fanns likheter och skillnader i mediasrapportering om dem. LÄS MER