Sökning: "kvalitativ studie spel"

Visar resultat 6 - 10 av 301 uppsatser innehållade orden kvalitativ studie spel.

  1. 6. Utemiljö som lärmiljö i fritidshemmet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Sireen Hijazi; Susan Holst; [2023-12-07]
    Nyckelord :fritidshem; utemiljö; lärmiljö; lekens betydelse; meningsfull fritid; utomhuspedagogik; situerat lärande; KASAM; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur utomhusmiljön betraktas som lärmiljö av lärare på fritidshem, samt om lärarna beskriver att lärmiljön utomhus främjar elevernas lärande och välmående genom social interaktion. Studiens undersökning ska även se vilket lärande som medieras i utemiljön enligt lärarnas beskrivningar. LÄS MER

  2. 7. Från plånbok till spelglädje En kvalitativ studie om mikrotransaktioners påverkan på kundvärdet i spel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Bolin; Samuel Johansson; [2023-08-25]
    Nyckelord :microtransaction; customer value; loot box; battle pass; skins;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mikrotransaktioner är en form av betalning där man erhåller en virtuell vara eller tjänst till låga kostnader. Den negativa effekten av mikrotransaktioner som ofta porträtteras av media är ett problem och spelutvecklare står därför inför en utmaning att forma spel som tilltalar alla typer av spelare, både de som är för och emot mikrotransaktioner. LÄS MER

  3. 8. Deltagande inkludering och delaktighet för elever i matematiksvårigheter : - speciallärarens roll i ett specialpedagogiskt sammanhang

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Susann Aspling; Maria Lönngren; [2023]
    Nyckelord :Inkludering; deltagande inkludering; delaktighet; matematiksvårigheter; speciallärare;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker lärares beskrivningar av deltagande inkludering samt på vilket sätt lärare och elever beskriver delaktighet i matematikundervisningen. Syftet är att bidra med kunskap om dessa begrepp, för att skapa goda förutsättningar för ett arbete kring en tillgänglig lärmiljö för alla elever. LÄS MER

  4. 9. Spel och rörelse? : Fritidslärares uppdrag i arbetet med IKT och rörelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Elin Steen; Emelie Lundgren; Emma Jarestrand; [2023]
    Nyckelord :IKT; rörelse; digitala verktyg; fritidshem; arbetssätt;

    Sammanfattning : Följande studie syftar på att undersöka hur verksamma lärare och pedagoger på fritidshem runt om i Sverige arbetar med IKT i samband med fysisk rörelse, och hur de kan arbeta med detta. Vidare undersöker studien även hur lärare och pedagoger anser att rörelse i samband med IKT kan gynna barns rörelse. LÄS MER

  5. 10. “Det är ju tyvärr en av de saker som är socialtjänstens stora utmaningar. … alltså det blöder” : En kvalitativ intervjustudie som undersöker socialsekreterares möjligheter och hinder för att arbeta för barnets bästa

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Amanda Ekström; Alexandra Karlsson; [2023]
    Nyckelord :The Convention of the Rights of the child; Childrens rights; Best interests of the child; Social worker; Social services; Systems theory; Street- level bureaucracy; Barnkonventionen; Barnets rättigheter; Barnets bästa; Socialsekreterare; Socialtjänsten; Systemteori; Gräsrotsbyråkrati;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka vilka faktorer som styr socialsekreterares arbete med barns rätt och delaktighet samt vilken betydelse barnkonventionen har i socialsekreterarens arbete och om det har skett någon förändring sedan barnkonventionen inkorporerades som lag.  Studien baserades på fem kvalitativa semistrukturerade intervjuer. LÄS MER