Sökning: "kvalitativ- och kvantitativ metod turism"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden kvalitativ- och kvantitativ metod turism.
11. Imageskapande : En studie om Halmstads projicerade bild, och hur väl den uppfattas
Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)Sammanfattning : Konkurrensen mellan regioner har triggat det varumärkesbyggande som idag är en stor del av många regioners utvecklingsarbete. Turismen och resandet ökar konstant. Även det allmänna intresset för hållbar utveckling och ett mer utbrett miljöarbete tar fart. LÄS MER
12. Internet tar över den traditionella resebyråns roll
Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med uppsatsen är att undersöka varför Internet tar över den traditionella resebyrån. Följande frågeställningar används: • Finns det någon framtid för den klassiska resebyrån där det endast säljs resor i butik? • Finns det möjlighet att konkurrera med företag som säljer via Internet? • Vad är för- och nackdelarna mellan de båda? Metod och material: Denna studie är både en kvalitativ och en kvantitativ ansats. LÄS MER
13. Risky Travel : resenärens riskuppfattning om staden
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Riskhantering inom rese- och turismnäringen där resenärens uppfattning ligger till grund för dennes köpbeslutsprocess har fått begränsat med uppmärksamhet på den akademiska arenan. Syfte: denna uppsats syftar till att studera vilka riskuppfattningar som en potentiell resenär associerar med den urbana miljön, samt hur detta fungerar som inverkansfaktor på resenärens konsumentbeteende i valet av staden som destination. LÄS MER
14. Hållbar turism : En studie av hotellkedjan Scandics hållbarhetsarbete i Karlstad
Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats behandlar ämnet hållbar turism, med hotellkedjan Scandics hållbarhetsarbete i fokus. Uppsatsen syftar även till att ta reda på om detta arbete marknadsförs samt hur kunderna uppfattar arbetet. Studien har genomförts i Karlstad och har därför fokuserats på de tre Scandic hotellen. LÄS MER
15. Finns det svenskt kaffe på hotellet? En studie kring hotellgästers beslutskriterier
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Människor har idag fått andra resvanor och reser mer än vad de tidigare gjort. Det är allt viktigare för hotellen att kunna tillfredsställa sina gäster och ha någon relation till hemmet då hotell i många fall, framförallt för affärsresenärer, ersätter hemmet. LÄS MER