Sökning: "kvalitativ- och kvantitativ metod turism"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden kvalitativ- och kvantitativ metod turism.

  1. 11. Imageskapande : En studie om Halmstads projicerade bild, och hur väl den uppfattas

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Per Åkersén; [2013]
    Nyckelord :Turismutveckling; Imageskapande; Hållbar turism;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan regioner har triggat det varumärkesbyggande som idag är en stor del av många regioners utvecklingsarbete. Turismen och resandet ökar konstant. Även det allmänna intresset för hållbar utveckling och ett mer utbrett miljöarbete tar fart. LÄS MER

  2. 12. Internet tar över den traditionella resebyråns roll

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Dan Hassan; Jenny Tang; [2012]
    Nyckelord :Turism; Internets utveckling; Resebyrå;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med uppsatsen är att undersöka varför Internet tar över den traditionella resebyrån. Följande frågeställningar används: • Finns det någon framtid för den klassiska resebyrån där det endast säljs resor i butik? • Finns det möjlighet att konkurrera med företag som säljer via Internet? • Vad är för- och nackdelarna mellan de båda? Metod och material: Denna studie är både en kvalitativ och en kvantitativ ansats. LÄS MER

  3. 13. Risky Travel : resenärens riskuppfattning om staden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Roni Saouma; Andreas Schaffhauser; [2010]
    Nyckelord :Consumer behaviour; risk; risk perception; Stockholm; urban tourism; Konsumentbeteende; risk; riskuppfattning; Stockholm; urban turism;

    Sammanfattning : Riskhantering inom rese- och turismnäringen där resenärens uppfattning ligger till grund för dennes köpbeslutsprocess har fått begränsat med uppmärksamhet på den akademiska arenan. Syfte: denna uppsats syftar till att studera vilka riskuppfattningar som en potentiell resenär associerar med den urbana miljön, samt hur detta fungerar som inverkansfaktor på resenärens konsumentbeteende i valet av staden som destination. LÄS MER

  4. 14. Hållbar turism : En studie av hotellkedjan Scandics hållbarhetsarbete i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Helena Halvor; [2010]
    Nyckelord :hållbar turism; Scandic; miljö; marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Denna uppsats behandlar ämnet hållbar turism, med hotellkedjan Scandics hållbarhetsarbete i fokus. Uppsatsen syftar även till att ta reda på om detta arbete marknadsförs samt hur kunderna uppfattar arbetet. Studien har genomförts i Karlstad och har därför fokuserats på de tre Scandic hotellen. LÄS MER

  5. 15. Finns det svenskt kaffe på hotellet? En studie kring hotellgästers beslutskriterier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Zakariasson; Anjela Ekstrand; Jessica Jönsson; [2006]
    Nyckelord :konsumtionsbeteende; beslutskriterier; servicemötet och relationer; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Människor har idag fått andra resvanor och reser mer än vad de tidigare gjort. Det är allt viktigare för hotellen att kunna tillfredsställa sina gäster och ha någon relation till hemmet då hotell i många fall, framförallt för affärsresenärer, ersätter hemmet. LÄS MER