Sökning: "kvantitativ c uppsats ekonomi"

Visar resultat 21 - 25 av 62 uppsatser innehållade orden kvantitativ c uppsats ekonomi.

  1. 21. Experten eller konsumenten - vem påverkar oss mest? : En kvantitativ studie om skillnaden mellan expert- och konsumentrecensioner i media och på internet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mattias Strömberg Bennermo; Johan Ölund Svensson; [2015]
    Nyckelord :Konsumentrecensioner; expertrecensioner; internetanvändning; eWOM; internet; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: Experten eller konsumenten – Vem påverkar oss mest? Nivå: C-uppsats inom företagetsekonomi Författare: Mattias Strömberg Bennermo & Johan Öhlund Svensson Handledare: Akmal Hyder Datum: 2015-06-05 Syfte: Syftet med denna studie är att jämföra expert- och konsumentrecensioner för att se vad som påverkar konsumenten mest inför ett köpbeslut av search goods. För att jämföra dessa har vi valt ut tre variabler för att kunna identifiera likheter och skillnader. LÄS MER

  2. 22. Återvunnet och Återspunnet : En jämförande studie om återspunna polyesterfibrer kan uppnå likvärdig kvalitetsom nyproducerade polyesterfibrer

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oliwia Fridlund; Elin Bjärkeblad Gyllstad; [2015]
    Nyckelord :Återspunna polyesterfibrer; återvunna material; miljö; basplagg; kvalitet; dimensionsändring; noppbildning; nötningshärdighet;

    Sammanfattning : En del företag har tagit de stora miljöproblemen inom textilproduktion på större allvar än andra, vilket har lett till att de börjat ta tillvara på gammalt material. Återvinning utav gamla material är i fokus för många utredningar. LÄS MER

  3. 23. Vilka faktorer påverkar val av kapitalstruktur? : En kvantitativ studie avseende 226 bolag på Stockholmsbörsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Hansen; Robert Sandberg; [2015]
    Nyckelord :debts; growth; profitability; size; age; tangible asset; sector; skuldsättning; tillväxt; lönsamhet; storlek; ålder; materiella tillgångar; bransch;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Vilka faktorer påverkar val av kapitalstruktur? – En kvantitativ studie avseende 226 bolag på Stockholmsbörsen.   Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi   Författare: Anna Hansen och Robert Sandberg   Handledare: Peter Lindberg   Examinator: Stig Sörling   Datum: 2015 – maj   Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som påverkar val av kapitalstruktur i bolag på Stockholmsbörsen. LÄS MER

  4. 24. Belöningssystem– hjälpande eller stjälpande? : En fallstudie om karriärreformen förstelärare på en gymnasieskola i Gävle

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erika Lundström; Alice Viklund; [2015]
    Nyckelord :Performance; performance management; reward systems; motivation; reward; satisfaction.; Prestation; performance management; belöningssystem; motivation; belöning; tillfredsställelse.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Belöningssystem - hjälpande eller stjälpande? En fallstudie om karriärreformen förstelärare på en gymnasieskola i Gävle. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Alice Viklund & Erika Lundström Handledare: Monika Wallmon & Lars Ekstrand Datum: 2015 – januari Syfte: Syftet med studien är att med avseende på prestation och motivation skapa förståelse för hur de anställda upplever implementeringen av performance management i form av monetära incitament. LÄS MER

  5. 25. Franchisee-based brand equity inom fastighetsmäklarbranschen : Varumärkets värde för franchisetagare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Malin Bloom; Ebba Granberg; [2015]
    Nyckelord :Franchisee-based brand equity; brand; franchisee; attraction; retention and sources.; Franchise-based brand equity; varumärke; franchisetagare; attraktion; bibehållande och källor;

    Sammanfattning : Titel: Franchisee-based brand equity inom fastighetsmäklarbranschen – Varumärkets värde för franchisetagare Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Ebba Granberg, Malin Bloom Handledare: Jonas Kågström Datum: 2015 - maj Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka källor franchisetagare påverkas av i skapandet av FBBE inom tjänsteföretag. Detta med avseende på vilken betydelse varumärket har i franchisekonceptet och huruvida detta påverkar franchisetagarens intentioner att ingå i ett franchiseavtal samt bibehålla franchiserelationen. LÄS MER