Sökning: "kvantitativ innehållsanalys hemsida"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden kvantitativ innehållsanalys hemsida.
6. #Metoo-rörelsen och TV4Nyheterna : En kvantitativ innehållsanalys av TV4Nyheternas rapportering kring #Metoo-rörelsen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : Under hösten 2017 präglades den nationella och internationella nyhetsrapporteringen till stor del av #Metoo-rörelsen. En rörelse vars mål är att bekämpa det sexuella våld som kvinnor varit offer för. LÄS MER
7. Alternativ media och jämställdhet : En analys av artiklar på Avpixlat och dess kommentarer
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Den här uppsatsen ämnar analysera diskursen om jämställdhet i en alternativ mediesite som upplyfter konservatism och politiska nyheter, Avpixlat. Uppsatsen fokuserar huvudsakligen på artiklar och kommentarer på delen ”jämställdhet” på deras hemsida, som är analyserad genom kvantitativ innehållsanalys och kritik diskursanalys. LÄS MER
8. Livräddning i kommunikation - en retorisk analys av Safe at Seas externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Livräddning i kommunikation Författare: Maja Davidsson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborg universitet Uppdragsgivare: Safe at Sea Handledare: Marie Grusell Sidantal: 35 sidor exklusive bilagor Antal ord: 12 533 ord Syfte: Syftet är att analysera Safe at Seas externa kommunikation. Metod: Kvantitativ innehållsanalys och retorisk analys Material: Safe at Seas hemsida, Rescuerunnerns hemsida, informationsbroschyrer och pressmeddelanden. LÄS MER
9. Är det någon som tittar? : En kvantitativ studie om ljubildspelens karaktär och popularitet på Helsingborgs Dagblads hemsida hd.se
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Ljudbildspel har producerats på tidningar i Sverige sedan 2007. De har blivit ett allt mer vanligt förekommande medieformat som idag syns på såväl kvällspressens, de stora morgontidningarnas och de lokala tidningarnas hemsidor. LÄS MER
10. Google – Trendigaste gågatan på nätet?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Google – Trendigaste gågatan på nätet? - Vikten av att exponeras på Internet via sökmotormarknadsföring Seminariedatum: 3 juni, 2010 Ämne/kurs: SMKK01 Examensarbete kandidatnivå, 15 hp Författare: Johan Bolin, Johan Johansson, Stefan Szczepanski Handledare: Birgitta Olsson, Eva Åström Nyckelord: Sällanköpshandeln på Internet, Google, Google Analytics, PPC, SEM, SEO Syfte: Syftet är att få en djupare förståelse för hur viktigt det är för e-handlare i sällanköpshandeln att lägga ner tid och pengar på sökmotormarknadsföring för att öka antalet besökare till sin hemsida. Metod: Med hjälp av en kvalitativ och kvantitativ metod har ett fallstudieföretag undersökts för att få en djupare förståelse i vikten av sökmotormarknadsföring. LÄS MER