Sökning: "kvantitativ internet"

Visar resultat 1 - 5 av 567 uppsatser innehållade orden kvantitativ internet.

  1. 1. Rasism i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Dalia Nasser; Anne Sy; [2024]
    Nyckelord :Internet; Sociala medier; Rasism; Minoriteter; Mixed methods; Tematisk analys;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier har revolutionerat människors sätt att umgås och kommunicera. Nackdelen med den digitala utvecklingen är att den möjliggör för snabb etablering och spridning av rasistiskt innehåll. LÄS MER

  2. 2. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  3. 3. Kvinnliga fastighetsmäklares utsatthet för könsdiskriminering och sexuella trakasserier i fastighetsmäklaryrket i Sverige

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Elina Fröjdh; [2023]
    Nyckelord :Real estate agent; sexual harassment; gender discrimination; unwanted sexual attention; work environment health; organizational culture; Fastighetsmäklare; sexuella trakasserier; könsdiskriminering; oönskad sexuell uppmärksamhet; arbetsmiljöhälsa; organisationskultur;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att bidra med mer kunskap om könsdiskriminering och sexuella trakasserier riktade mot kvinnliga fastighetsmäklare i Sverige. Frågor som besvaras är: Hur uppfattar fastighetsmäklarna organisationskulturen på sina arbetsplatser? Förekommer könsdiskriminering och sexuella trakasserier i branschen? I så fall, i vilken omfattning och hur ges det i uttryck? Studien genomförs med hjälp av en kvantitativ metod i form av en webbenkät, besvarad av kvinnliga fastighetsmäklare i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Meme marketing’s effect on brand recall and sharing intention

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :William Fryklund; Erik Stenlund; [2023]
    Nyckelord :Meme marketing; brand recall; sharing intention;

    Sammanfattning : Memes are a popular phenomenon in internet culture, despite this fact, meme marketing has not received a lot of attention within the field of marketing research. Therefore, this thesis studies the effect meme marketing has on brand recall and sharing intention using a meme template with an unknown brand. LÄS MER

  5. 5. Stöd eller straff? : Unga vuxnas kunskap om och attityd till socialtjänsten i Umeå kommun.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lovisa Hägglund; Egon Rosqvist; [2023]
    Nyckelord :Attityd; Gymnasieelever; Kunskap; Socialtjänsten; Unga vuxna;

    Sammanfattning : Sammanfattning För att ungdomar ska agera hjälpsökande har forskning visat att kunskap om samt attityd och tillit till tillgängliga stödfunktioner är viktiga aspekter. Därför är syftet i denna studie att undersöka hur den självskattade kunskapen om och attityden till socialtjänsten ser ut bland unga vuxna på gymnasiet. LÄS MER