Sökning: "kvantitativ systemvetenskap"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden kvantitativ systemvetenskap.
1. I vilken utsträckning förekommer toxiskt språk i politiska diskussionsforum och vilka är måltavlorna? En kvantitativ och kvalitativ studie kring toxiskt språk i det inrikespolitiska forumet på Flashback
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Rasism i sociala medier
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Internet och sociala medier har revolutionerat människors sätt att umgås och kommunicera. Nackdelen med den digitala utvecklingen är att den möjliggör för snabb etablering och spridning av rasistiskt innehåll. LÄS MER
3. Informationssystem anpassade för nöjesparker utifrån säsongsanställdas perspektiv; En studie av användbarhet
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Inom organisationer och företag har IT-stöd blivit allt viktigare för organisationens konkurrenskraftighet och för att upprätthålla effektiva processer. En viktig aspekt i utvecklingen av IT-system är användbarhet. LÄS MER
4. Diskussioner om valfusk på Twitter inför riksdagsvalet 2022
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : I Sverige förekommer diskussioner om valfusk på sociala medier. Vid valet 2018 låg Valmyndighetens hemsida nere efter en överbelastningsattack, och fyra år senare sprids fortfarande teorier om att Valmyndigheten själva stängt ner sin hemsida för att påverka valresultatet (SvD, 2022). LÄS MER
5. Nej, det påverkar inte mig
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka relationen mellan självupplevd kunskap av gamification och tredjepersonseffekten (TPE) (En effekt som innefattar att jaget “första person” tror att propaganda eller kommunikation påverkar andra “tredje person” mer än sig själv) samt hur denna påverkar motivationsnivån som gamification försöker höja. Studien omfattade sex deltagare. LÄS MER