Sökning: "lärande i organisationer litteraturstudie"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden lärande i organisationer litteraturstudie.
11. PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF SALES ENGINEERS IN THE AREA OF REACTOR TECHNOLOGY PRODUCTS
Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Today much of a company’s competitive edge lies in the knowledge and competence found within the company. Technology and products are becoming increasingly complex meaning that the way knowledge is created and managed is extremely important. LÄS MER
12. Framgångsfaktorer för tillämpning av ständiga förbättringar
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Många organisationer idag ställs inför utmaningen att överbygga gapet mellan produktionskapacitet och förväntat resultat på grund av allt snabbare föränderliga marknader. Som svar har många företag tillämpat konceptet Lean produktion där man strävar efter perfektion genom ständiga förbättringar. LÄS MER
13. Performance Management sett utifrån ett Human Resource Development perspektiv - En teoretisk studie om hur mjuka aktiviteter kan skapa hårda resultat
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : I dagens samhälle som präglas av ständig förändring och utveckling i arbetslivet har mycket kommit att handla om konkurrens, personlig utveckling och hållbarhet. För att företag ska kunna konkurrera på en alltmer dynamisk marknad har organisationer fått en större insikt om medarbetarnas betydelse och insats för verksamhetens utveckling. LÄS MER
14. Ett retoriskt flaggskepp? Lärande och värdegrundsarbete inom organisationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Uppsatsen är en kvalitativ teoretisk litteraturstudie. Metodologiskt har den en abduktiv karaktär, och innefattar en genealogisk ansats gentemot begreppet värdegrund. Uppsatsens syfte är att undersöka om svårigheterna i att förankra värdegrundsarbete inom organisationer kan förklaras genom vuxnas lärande. LÄS MER
15. Skolan som en lärande organisation: En litteraturstudie om hur det kan uppnås
Magister-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Trots att skolan har lärande som sitt gebit vet man inte särskilt mycket om förutsättningarna för dess organisatoriska lärande, vilket anses nödvändigt för en organisations utveckling. Jag har därför valt att undersöka och identifiera de faktorer som är rimliga att anta att man kan applicera på skolans verksamhet - trots att den som organisation skiljer sig från vinstdrivande företag genom exempelvis begränsade ekonomiska resurser och komplexa organisationsstruktur. LÄS MER