Sökning: "lärande i organisationer litteraturstudie"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden lärande i organisationer litteraturstudie.

  1. 11. PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF SALES ENGINEERS IN THE AREA OF REACTOR TECHNOLOGY PRODUCTS

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Laila Fahmi; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Today much of a company’s competitive edge lies in the knowledge and competence found within the company. Technology and products are becoming increasingly complex meaning that the way knowledge is created and managed is extremely important. LÄS MER

  2. 12. Framgångsfaktorer för tillämpning av ständiga förbättringar

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Mahdis Sehat; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Många organisationer idag ställs inför utmaningen att överbygga gapet mellan produktionskapacitet och förväntat resultat på grund av allt snabbare föränderliga marknader. Som svar har många företag tillämpat konceptet Lean produktion där man strävar efter perfektion genom ständiga förbättringar. LÄS MER

  3. 13. Performance Management sett utifrån ett Human Resource Development perspektiv - En teoretisk studie om hur mjuka aktiviteter kan skapa hårda resultat

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Henrik Håkansson; Vendela Sjöberg; [2010]
    Nyckelord :Lärande i arbetslivet; Feedback; Coaching; Utveckling; Performance Management; Human Resource Development; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle som präglas av ständig förändring och utveckling i arbetslivet har mycket kommit att handla om konkurrens, personlig utveckling och hållbarhet. För att företag ska kunna konkurrera på en alltmer dynamisk marknad har organisationer fått en större insikt om medarbetarnas betydelse och insats för verksamhetens utveckling. LÄS MER

  4. 14. Ett retoriskt flaggskepp? Lärande och värdegrundsarbete inom organisationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Sofia Sekund; [2009]
    Nyckelord :värdegrund; lärande; organisation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en kvalitativ teoretisk litteraturstudie. Metodologiskt har den en abduktiv karaktär, och innefattar en genealogisk ansats gentemot begreppet värdegrund. Uppsatsens syfte är att undersöka om svårigheterna i att förankra värdegrundsarbete inom organisationer kan förklaras genom vuxnas lärande. LÄS MER

  5. 15. Skolan som en lärande organisation: En litteraturstudie om hur det kan uppnås

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Marina Ljungdahl Karlsson; [2008]
    Nyckelord :lärande; lärande organisationer; organisationsteori; skola som lärande organisation; Adult education; permanent education; Vuxenutbildning; livslångt lärande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Trots att skolan har lärande som sitt gebit vet man inte särskilt mycket om förutsättningarna för dess organisatoriska lärande, vilket anses nödvändigt för en organisations utveckling. Jag har därför valt att undersöka och identifiera de faktorer som är rimliga att anta att man kan applicera på skolans verksamhet - trots att den som organisation skiljer sig från vinstdrivande företag genom exempelvis begränsade ekonomiska resurser och komplexa organisationsstruktur. LÄS MER