Sökning: "lågt mervärde"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden lågt mervärde.

  1. 1. Produktionslandets inflytande : The influence of country-of-production

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alva Jürgens; Hanna Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Country of Production; Purchase Intention; Country Equity; Country Awareness; Country Loyalty; Country Image; Perceived Value; Produktionsland; köpintention; nationsvärde; nationskännedom; nationslojalitet; nationsuppfattning; upplevt värde;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur modeföretags val av produktionsland påverkar svenska konsumenternas köpintention. Resultatet ska kunna användas som ett motiv av företag inom modesektorn i deras beslut om produktionsland. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering inom teknikhandelns småföretag : Hur småföretag hanterar digitaliseringens möjligheter och utmaningar inom den traditionella industrin.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Peter Svensson; [2021]
    Nyckelord :digitalization; small businesses; wholesale; technical trading; digital capabilities; leadership capabilities; digitalisering; småföretag; partihandel; teknikhandel; digital förmåga; ledarskapsförmåga;

    Sammanfattning : Digitaliseringen erbjuder utmaningar och möjligheter för såväl små som stora företag och driver inom partihandeln effektivisering, stordriftsfördelar och automatisering vilket bedöms leda till fortsatt konsolidering med färre och större företag. Forskning visar att förutsättningarna att hantera utmaningar och möjligheter ser olika ut beroende på olika faktorer som företagsstorlek, ålder, bransch och resurser. LÄS MER

  3. 3. Utmaningar och möjligheter med en omnikanalstrategi för ICA-handlare i norrland

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Nils Appelqvist; Micael Brännström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denökadedigitalisering har medfört en uppkomst av nya försäljningskanaler som webbsidor, applikationeroch sociala medier, vilket har gettkonsumenter mer information ochval än tidigare.Denna strukturomvandling är dock inte lika omfattande i Sverige som i vissa andra länder. LÄS MER

  4. 4. Svensk fårull – en bra resurs! : en fallstudie om att skapa mervärde på svensk ull

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Alina Eriksson; Saga Sjöling; [2018]
    Nyckelord :svensk fårull; värdekedja; supply chain management; co-creation;

    Sammanfattning : Miljö, hållbarhet och resurser har blivit allt viktigare i samhället och för företag. Jordens resurser är begränsade och det är viktigt att ta tillvara på de resurser som finns. I Sverige klipps årligen stora mängder ull från svenska får och majoriteten av ullen slängs istället för att användas som en resurs. LÄS MER

  5. 5. Svensk fårull – en bra resurs : en fallstudie om att skapa mervärde på svensk ull

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Alina Eriksson; Saga Sjöling; [2018]
    Nyckelord :svensk fårull; värdekedja; supply chain management; co-creation;

    Sammanfattning : Miljö, hållbarhet och resurser har blivit allt viktigare i samhället och för företag. Jordens resurser är begränsade och det är viktigt att ta tillvara på de resurser som finns. I Sverige klipps årligen stora mängder ull från svenska får och majoriteten av ullen slängs istället för att användas som en resurs. LÄS MER