Sökning: "language development"

Visar resultat 6 - 10 av 3537 uppsatser innehållade orden language development.

  1. 6. Unpacking the Washback Effect of University Entrance Exams : A Qualitative Study of Uzbekistan’s Students’ Exam Preparation Experiences

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Zarnigor Hotamova; [2024]
    Nyckelord :Washback; High-stakes University Entrance Exams; Competence-based Curriculum; 21st Century Skills;

    Sammanfattning : The evolving nature of education emphasizes the importance of fostering 21st-century skills. To align with the requirements of the contemporary era, Uzbekistan introduced its new competency based National Curriculum, highlighting the development of 21st century skills. LÄS MER

  2. 7. Elevers spåk- och läsutveckling genom högläsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Cajsa Sjögren; Roya Anwari; [2024]
    Nyckelord :grundskola; högläsning; interaktiv högläsning; läsförståelse; läsutveckling; multimodal undervisning; språkutveckling;

    Sammanfattning : Kunskapsmätningar visar att elevers läsförståelseförmåga blir sämre. I Sverige visar forskning att elevers inställning till läsning är mindre positiv jämfört med andra länder. Vi har valt att undersöka hur högläsning påverkar elevernas språk- och läsutveckling i grundskolan. LÄS MER

  3. 8. Språkutveckling i förskola : En studie om förskollärares arbete med flerspråkiga barns språkutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Elizabeta Antonov; Fataneh Khanjani; [2024]
    Nyckelord :Flerspråkighet; förskola; förskollärare; TAKK och bild-teckenstöd; språkutveckling; stöttning; mediering.;

    Sammanfattning : Dagens förskola präglas av flerspråkighet och kulturell mångfald. Många barn talar annat språk än svenska i hemmet. Förskolan och förskollärares arbete utgör en viktig del av barns lärande och utveckling. Förskollärare har en central roll när det kommer till att främja flerspråkiga barns språkutveckling. LÄS MER

  4. 9. Writer/Reader Visibility in EFL Writing : A Corpus-based Analysis of Young Swedish Students' Writing Development

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Francis Mwangi; [2024]
    Nyckelord :Corpus Linguistics; Writer Reader Visibility; English as a Foreign Language; Language Development; Second Language Writing;

    Sammanfattning : This corpus-based study explores writer-reader visibility (WRV) features in the writing by young Swedish learners of English. Specifically, using Petch-Tyson’s (1998) framework, this study examines the use of WRV features in essays written by young Swedish learners in lower and upper secondary school, and compares their use to that of Swedish university-level learners. LÄS MER

  5. 10. L’emploi du texte littéraire en classe de FLE par trois enseignants de lycée en Suède et en Suisse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Laura Georgiana Lungu; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Research in language didactics shows that literary text can and should be exploited in foreign language teaching starting from beginner level. Nevertheless, high school teachers of French as a foreign language in Sweden tend not to incorporate the literary text into their teaching. The most commonly invoked reason is the language difficulty. LÄS MER