Sökning: "learner autonomy"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden learner autonomy.

  1. 11. Motivation kring ämnet idrott och hälsa : En intervjustudie om gymnasieelevers motivation

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Rafal Melko; Alice Lee; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med studien är att undersöka vad som motiverar eleverna samt inte motiverar dem att delta under idrott & hälsa lektionerna. Frågeställningarna som kommer genomsyra studien är: - Vilken är elevers inställning till ämnet idrott & hälsa? - Vad motiverar dem till att delta eller inte delta? Metod Metoden som valdes i studien var en kvalitativ intervjumetod. LÄS MER

  2. 12. Automation and Autonomy : Developing and Evaluating Open Learning Material on IR Cameras in Automation Applications

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Victor Ahlberg; Julia Frid; [2019]
    Nyckelord :Thermal imaging; infrared cameras; automation; adult learning; andragogy; self-directed learning; transformative learning; feedback; open learning material; Termografi; infraröda kameror; automation; vuxenlärande; andragogik; självstyrt lärande; transformativt lärande; feedback; öppet läromedel;

    Sammanfattning : This master thesis project was based on the development and evaluation of an open learning material in thermal imaging for automation applications. The outsourcer – FLIR Systems – wanted a three-day course covering all necessary topics for infrared cameras in automation applications. LÄS MER

  3. 13. Formative for whom? : How formative assessment is used in the English Classroom of an upper secondary school in Sweden.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Marie-Anne Taylor; [2017]
    Nyckelord :formative assessment; learner autonomy; feedback; metacognition; English Language Acquisition.;

    Sammanfattning : This study looks deeper into the concept of formative assessment. Formative assessment is described by Black and Wiliam (Developing the Theory of Formative Assessment, 2009) as being a process using tools. The mindset of formative assessment can be difficult to grasp. LÄS MER

  4. 14. The Role of Pupils’ Selves in Relation to Motivation : - A Literature Review on Upper Elementary StudentsLearning English as a Foreign Language

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Helena Jönsson; [2017]
    Nyckelord :motivation; upper elementary school; English second language ; oral interaction; oral communication; language learning;

    Sammanfattning : In the globalized world, the English language has an important role. It expands and finds its way into curriculums as far away as in Asia. However, in Sweden English has been a part of the curriculum for over a half-century and most Swedes are able to understand and make themselves understood in English to a certain extent. LÄS MER

  5. 15. Students' perceptions of grammar teaching in the EFL flipped classroom. A case study of a Swedish upper secondary class

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Evelina Löfnertz; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Flipped classrooms alter the traditional way of teaching by changing what students do in school and at home. Possible problems with the traditional classroom are that it is not time effective and very teacher-centered, which in the flipped classroom moves towards being learner-centered, and fostering learner autonomy and collaborative learning. LÄS MER