Sökning: "lifelong use"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden lifelong use.

  1. 1. Sustainability education in early childhood: Preschool teachers´perceptions and approaches in nurturing sustainability education practises

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Rose Anyanwu; [2023-01-25]
    Nyckelord :Education; Sustainability; Sustainable Development SD ; Education for Sustainable Development ESD ; Early Childhood for Sustainable Education; Preschool teachers;

    Sammanfattning : Aim: This study aims to examine early childhood teachers’ perceptions of Education for Sustainable Development as well as their pedagogical approaches for nurturing sustainability in Swedish preschools, and how their perceptions of ESD relate to their teaching strategies in nurturing sustainability education. Theory: Lev Vygotsky’s social constructivism emphasizes the significance of language and thought, social interaction, zone of proximal development, scaffolding, mediation, and collaborative work in learning. LÄS MER

  2. 2. Unga personer med problematiskt substansbruk och deras upplevelser av vård : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Viktor Gustner-Eriksson; Karolina Papica; [2023]
    Nyckelord :Substance use disorder; Youth; Young people; Experience; Patient perspective; Substansbrukssyndrom; Unga; Unga vuxna; Upplevelse; Patientperspektiv;

    Sammanfattning : Bakgrund    Substansbrukssyndrom är ett folkhälsoproblem. Unga som brukar substanser riskerar att hamna i livslånga beroenden som har en negativ inverkan på deras livskvalitet och som belastar samhället svårt både ekonomiskt och i form av mänskligt lidande. LÄS MER

  3. 3. "Drama är nyckeln till lärande." : Förskollärarens erfarenheter av drama med de yngsta barnen i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Andreea-Daniela Popescu; [2023]
    Nyckelord :Youngest preschool children; Drama pedagogy; Preschool teacher; Interview study.; dramapedagogik; förskollärare; yngsta förskolebarn; intervjustudie;

    Sammanfattning : Dagens förskolor möter ständigt de allra yngsta barnen i åldrarna 1-2 år och förskolans utbildning ska lägga grunden för ett livslångt lärande. I förskolans utbildning ingår undervisning som ska genomsyras av utforskande och upplevelser, därtill estetiska uttryskformen drama ingår i förskollärarens arbetssätt. LÄS MER

  4. 4. Cooperative learning as a teaching approach that cultivates pupils’ language development and learning : A study of four teachers' use of cooperative learning in the subject of English

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Vera Listrup; [2023]
    Nyckelord :: Cooperative learning; language learning; Individual achievement; Sociocultural perspective;

    Sammanfattning : To operate in our modern society students’ education, need to contribute to lifelong learning by promoting desirable social interaction and improving the way in which people overcome difficulties and establishing relationships in different contexts. The present study sets out to examine the practice of cooperative learning for students' learning in the subject of English. LÄS MER

  5. 5. “Those were the days?” : A qualitative study on the elderly’s acceptance of the digital world in Finland

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kvinnors och barns hälsa

    Författare :Sampo Sorvisto; [2023]
    Nyckelord :Elderly; digitalisation; quality of life; society; digital services; e-health; inclusivity;

    Sammanfattning : This study aims to discover how self-supported elderly in Finland experience the move towards a digital society and how this change affects their daily lives. As the proportion of the elderly compared to younger generations changes, so does the need for digital services catering to this population group. LÄS MER