Sökning: "ljus och försäljning"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ljus och försäljning.
1. Anledningar till att förmedling av lamm är mindre förekommande i Sverige : en kvalitativ semistrukturerad intervjustudie
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101); SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Den svenska lammproduktionen är en liten del av den totala produktionen av lamm i EU och mindre besättningar dominerar branschen. Precis som i den internationella produktionen finns det olika uppfödningsstrategier. I detta arbete belyses strategin kring förmedling av lamm, som i Sverige är mindre vanligt. LÄS MER
2. Using Sentinel-2 Satellite Images to Estimate Traits of Forage Grasslands
Master-uppsats, SLU/Dept. of Agricultural Research for Northern SwedenSammanfattning : In this project, regression models based on data from field measurements and spectral information extracted from satellite imagery were used to estimate traits of forage grasslands; dry matter yield, canopy average height and total leaf chlorophyll. Four fields at SLUs Röbäcksdalen field station were sampled on 22 occasions and a total of 198 samples, including measurement of the highest plant, canopy height, leaf chlorophyll content, canopy spectral reflectance and biomass were collected. LÄS MER
3. Circular Economy in Plastic Production : The recycling challenges and solutions in plastic production
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The consequences of the linear economy of plastic production has started to show. Media reports of "plastic seas," beaches full of waste, and habitats and environments destroyed. The question on how to make plastic production more circular have been a hot topic. Every year 311 million tonnes of plastic gets produced around the world. LÄS MER
4. Användningen av sociala medier i den svenska trädgårdsbranschen
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Sociala medier används allt oftare som en plattform för små företag för att nå ut till sina nuvarande och önskade kunder. Samtidigt blir det allt lättare för konsumenterna att nå de sociala medierna vart man än är, vilket gör det lättare för företagen att snabbare nå ut till sina kunder. LÄS MER
5. Tjänster för energimarknaden
M1-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Svenska Energigruppen är ett ungt tjänsteföretag vars vision är att vara en av de ledande aktörerna inom förmedling och utveckling av mervärdetjänster för automatiskt mätaravlästa energisystem. Uppdraget som har erhållits från företaget har fokus på kartläggning av energitjänster av den typ som genom information och analys möjliggör energieffektivisering. LÄS MER