Sökning: "lobbying i sverige"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden lobbying i sverige.
11. Relationer i fokus? : En studie om kommunikation i sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Sociala mediers uppkomst har inneburit nya möjligheter för marknadskommunikation men de har också vänt upp och ner på traditionella marknadsföringsmetoder. Det finns därför en osäkerhet kring hur mediernas fulla potential för dialog, interaktivitet, relationsbyggande och viral spridning ska utnyttjas. LÄS MER
12. Från avståndstagande till erkännande- om opinionsbildning och politisk kommunikation med lagändring som mål
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Från avståndstagande till erkännande – om opinionsbildning och politisk kommunikation med lagändring som mål. Författare Carlos Nalvarte V. Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, MK1500 HT11. Handledare Bengt Johansson, JMG. LÄS MER
13. Användarnas roll i IASB:s standardsättningsprocess : En studie av svenska finansanalytikers och fondförvaltares låga deltagande i standardsättningsprocessen.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker varför svenska finansanalytiker och fondförvaltare inte i så stor utsträckning deltar i International Accounting Standards Boards (IASB:s) standardsättningsprocess. IASB:s syfte är enligt det konceptuella ramverket att i första hand tillgodose de informationsbehov som användare av den finansiella redovisningen har. LÄS MER
14. Lobbying - sunt förnuft eller lagstiftad reglering? : En studie om politikers och PR-praktikers åsikter om lobbyreglering i Sverige
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Sweden currently has no legislated regulation of lobbying, but the professional lobbyist can voluntarily subscribe to, among others, the professional code of standars created by the trade association of Public Relations, Precis. There is an ongoing discussion in Sweden to regulate lobbying, both in mass media and in politics. LÄS MER
15. Så säljer man välgörenhet : om PR, opinionsbildning och lobbying i ideella organisationer
Magister-uppsats, Örebro universitet/Humanistiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ideella organisationer arbetar med opinionsbildning och påverkansarbete mot allmänheten och politiska beslutsfattare. Jag ville se hur organisationer direkt, eller via opinion, går tillväga för att påverka ett politiskt beslut eller skapa uppmärksamhet för sina frågor. LÄS MER