Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Individanpassad marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Lindelöw; Linnea Selse; [2017]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; individanpassad marknadsföring; Big Data; lojalitet; e-handel; sociala medier; Instagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur individanpassad marknadsföring på Instagram kan påverka kunders relation och lojalitet till företag som marknadsför sig på det sociala mediet. Utifrån detta har vi formulerat följande frågeställningar: Hur påverkas kunders relationer till företag som använder sig av individanpassad marknadsföring på Instagram? Hur kan individanpassad marknadsföring på Instagram påverka kunders lojalitet till företag? För att besvara dessa frågor har vi genomfört en kvalitativ undersökning. LÄS MER

  2. 2. Lojalitet mot sportsidor : En studie om vilka faktorer som driver en användare till återbesök.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap (DV)

    Författare :Soren Shwan; Damir Futic; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Tillväxten av internetanvändning bland sportintresserade användare framgår tydligt av trafiken på populära webbplatser. Detta har medfört att Internet blivit en stor del av sportindustrin. För sportsidor, precis som andra webbsidor, är det viktigt att ha en lojal användarbas som regelbundet återbesöker sidan. LÄS MER

  3. 3. Lojalitet : En undersökning bland Friskis & Svettis medlemmar i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Alexandra Engblom; Katarina Nordström; Karolina Ingemyr; [2006]
    Nyckelord :Lojalitet; Friskis Svettis;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur lojala Friskis & Svettis medlemmar i Karlstad är och vidare varför de är lojala. Lojala kunder leder till lönsamhet. Med en lojal kundbas minskar kundomsättningen, vilket gör att företaget inte ständigt måste attrahera nya kunder. I vår uppsats har vi använt oss av en kvantitativ metod. LÄS MER