Sökning: "loot boxes"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden loot boxes.
1. Spelutvecklares syn på free to play modellen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : In free-to-play (F2P) games, development has rapidly progressed in recent years with the introduction of numerous new games as well as new revenue models. In 2014, a survey was conducted to understand how game developers themselves viewed the genre and its revenue models, but since then, there have been changes in the F2P model and the gaming industry. LÄS MER
2. KÖPINTENTIONER I LEAGUE OF LEGENDS : En studie om drivkraften bakom köp av spelutsmyckningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna studie utforskar vad som motiverar spelare till köp av utsmyckningar i spel. Studien undersöker League of Legends (2009) freemium modell och hur de uppnått sin framgång med säljandet av alternativa utseenden till spelkaraktären. LÄS MER
3. En föränderlig låda : Game juice och tidsinverkan på en användares upplevelse av att öppna en loot box
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : I denna undersökning analyserar vi hur game juice och tid kan påverka en användares upplevelse av att öppna en loot box. Vi undersöker detta med mål att kvantifiera vilka faktorer som kan påverka användarens upplevelse och vilken typ av påverkan dessa faktorer kan ha. LÄS MER
4. En studie om sambandet mellan olika mikrotransaktioner och varumärkesbild
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med den här studien var att förklara om det hur sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ser ut. Studien utgick från frågeställningen: Hur ser sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ut? Uppsatsens studie använde en kvantitativ metod som utgick från en deduktiv ansats. LÄS MER
5. Correlations and similarities between Loot Boxes and Gambling
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Loot boxes are items in video games that contain a randomized reward. Some of them can be purchased with real-world money. In recent years loot boxes have become very common in almost all of the top games. Because of its similarities to gambling there have been thoughts on branding loot boxes as a form of gambling. LÄS MER