Sökning: "ludology"

Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade ordet ludology.

  1. 21. “A peaceful world is a boring world” : a study in narrative structure and mythological elements in Squaresoft‟s Chrono Trigger

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för humaniora

    Författare :Fredrik Norman; [2011]
    Nyckelord :Chrono Trigger; Frye; symbolism; video game; narrative; ludology; literature; mythology; interactivity;

    Sammanfattning : The focuses of this paper are narrative structures and mythological elements in the video game Chrono Trigger. A qualitative method was used to code the game world's seven eras into themes of symbolism, quest-themes, and, characters. These themes were compared with Northrop Frye's archetypal myth theory from Anatomy of Criticism. LÄS MER

  2. 22. Kontrollerad frihet i datorspel : Hur spelutvecklare styr dig genom din spelupplevelse

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Victor Boman; Lars Osmark; [2011]
    Nyckelord :Computer game; World in Conflict; game testing; Ubisoft Massive; Dataspel; World in Conflict; speltestning; Ubisoft Massive;

    Sammanfattning : När en spelstudio ska designa ett dataspel är det viktigt att veta hur konsumenten, det vill säga spelaren, kommer att spela spelet. Därför är det avgörande att genomföra speltester och samla in digital information för att få en så klar bild som möjligt över hur en spelare interagerar när denne spelar. LÄS MER

  3. 23. En digital hjälte? : En klassisk narratologisk analys av ett nytt medium – tv-spelet som medietext

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Daniel Ståhl; [2008]
    Nyckelord :Narratology; narratological analysis; Propp; video game; computer game; ludology; narratologi; narratologisk analys; Propp; tv-spel; datorspel; ludologi;

    Sammanfattning : The digital games take an increasing part of our western society. The time when gaming was excluded to the most frantic computer fans is long gone. Today the gaming industry competes with both the film- and music industry for the consumers’ attention. Despite this, research regarding the digital games has been put aside for a long time. LÄS MER

  4. 24. Spelet om spelandet : En medieetnografisk studie av barns dataspelande på en fritidsklubb

    Magister-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Peter Brandberg; [2008]
    Nyckelord :media ethnographic; participatory observation; ludology; applied ludology; video game; game studies; guitar hero; children; after school recreation centre; situated play;

    Sammanfattning : Abstract Title: The game of playing: A media ethnographic study of children playing videogames on a Swedish after school recreation centre. Spelet om spelandet: En medieetnografisk studie av barns dataspelande på en fritidsklubb. LÄS MER

  5. 25. En actionberättelse : en analys av de narrativa delarna i actiondatorspelet Halo

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Alexander Rönnberg; Martin Svensson; [2003]
    Nyckelord :Halo; computer game; xbox; narrative; neo-formalist; ludology; drama; Halo; datorspel; xbox; narrativ; dramaturgi; ludologi; neoformalistisk teori;

    Sammanfattning : This essay is a narrative analyze of the computer game Halo. The purpose of the essay is to see what function the narrative elements have in a computer game of the action genre. The analyze is done with a neo-formalistic approach according to the theory of David Bordwell and Kristin Thompson. LÄS MER