Sökning: "ludology"

Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade ordet ludology.

  1. 6. Why We Jump and How We Fall (For It) : An Overview of the Concept of Jumping as a Video Game Mechanic and How it Affects Gameplay

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Christoffer El Idrissi; Eskil Ettehag; [2022]
    Nyckelord :Game mechanics; jump mechanic; ludology; skill; user experience; play; Harmony;

    Sammanfattning : In this paper we analyze the existing methods for exploring and evaluating the characteristics of the jump mechanic in video games by comparing qualitative research done in the field of game studies. For this study we are using the jump as a centerpiece, starting with an analysis of different methodologies that break down game mechanics and assessing their functionality and possible effects on players. LÄS MER

  2. 7. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Andreas Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Game Transfer Phenomena; cyberpsychology; ludology; video games; Game Transfer Phenomena; cyberpsykologi; ludologi; tv-spel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER

  3. 8. 16 sätt att yla : Narratologiska anaylser av Porpentines Howling Dogs och Abigail Corfmans 16 Ways to Kill a Vampire at McDonalds

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Love Zúniga Elfström; [2020]
    Nyckelord :Howling Dogs; 16 Ways to Kill a Vampire at McDonalds; narratology; possible worlds theory; Alice Bell; Jeff Parker; ludology; interactive narratives; hypertext; Porpentine; Abigail Corfman; Howling Dogs; 16 Ways to Kill a Vampire at McDonalds; narratologi; possible worlds theory; Alice Bell; Jeff Parker; ludologi; interaktiva narrativ; hypertext; Porpentine; Abigail Corfman;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras spelen Howling Dogs och 16 Ways to Kill a Vampire at McDonalds ur ett narratologiskt perspektiv. Huvuddelen av analysen fokuserar på hur hypertextens mediala förhållanden påverkar relationen mellan spelaren och narrativet samt på förhållandet mellan berättare och lyssnarinstans. LÄS MER

  4. 9. The Digital Myth of Women on The Battlefield : A Reception Analysis of Female Soldiers in the Online Discourse of Battlefield V

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Loraine Gauteul; [2019]
    Nyckelord :Video Games; Critical Discourse Analysis; Battlefield V Phenomenon; Identification; Gender and Media;

    Sammanfattning : Lately, the trailer for the game “Battlefield V” received a massive backlash from the players of the Battlefield franchise due to the fact that the game inspired by World War II featured a woman as the main character. This research set out to investigate how female elements are interpreted in a traditional male-dominated digital space, and aims to highlight the elements to consider when introducing a female lead character in a video game. LÄS MER

  5. 10. "The World of Real Emotion" A Study of Communication: Conveying Emotions Through Narrative in Final Fantasy

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Engelska

    Författare :Rayne Hedberg; [2018]
    Nyckelord :verbal communication; non-verbal communication; pragmatics; semiotics; ludology; emotion; video games; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This essay investigates the communicative elements video games in the RPG genre utilise in order to convey emotion through narrative, and the difference between older and newer games. The essay focuses on the execution and interplay of verbal and non-verbal communication of the linguistic and semiotic examined in four video games chosen from the Final Fantasy series. LÄS MER