Sökning: "målgrupp mode"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden målgrupp mode.
16. Mode & Barn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det blir allt vanligare idag att de stora modehusen skapar barnkollektioner. Internationellt sätt har nästan varje stor designer redan gett sig in på barnklädesmarknaden. Jag valde dock att inte fokusera på den internationella marknaden utan undersöka hur den såg ut i Sverige med svenska modeföretag som hade olika positioner. LÄS MER
17. Internationalisering med entry mode i fokus – en fallstudie av Zero Belysningar
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel: Internationalisering med entry mode i fokus – en fallstudie av Zero Belysningar Kurs: 2FE03E ‐ 15 hp. Kandidatuppsats Författare: David Gustafsson 870926, Emmie Thurn 880909, Jasenko Arsenovic 890119 Bakgrund: Globalisering och inträde på internationella marknader har för SME blivit en trend. LÄS MER
18. Inspiration eller plagiat för kläder i modebranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Vi är omgivna av ett samhälle där marknaden grundar sig på produkter med tilltalande design, vilket har till syfte att locka konsumenter att vilja köpa något trots uteblivet behov. Dyr design på kläder och modeprodukter talar om vilka vi är, åtminstone vilka vi vill vara. LÄS MER
19. Att sätta butiksatmosfären i första hand- en studie om hur man kan arbeta med butiksatmosfären i secondhandbutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Svenskarna handlar allt mer kläder och intresset för mode och kläder är större än någonsin.Bara produkten räcker dock inte för dagens konsument, utan platsen där den inhandlas har fåttallt större betydelse för kundens shoppingupplevelse. De olika faktorer som påverkar kunden ibutik brukar samlas under konceptet butiksatmosfären. LÄS MER
20. Skyltfönster : Hur uppfattar kvinnor skyltfönster?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Inledning: Denna uppsats i företagsekonomi behandlar skyltfönster ur konsumenters synvinkel. Den tidigare forskningen är inte baserad på svensk marknad och övrig litteratur i ämnet riktar sig till detaljister med råd och tips. LÄS MER