Sökning: "magisteruppsats marknadsföring"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden magisteruppsats marknadsföring.

  1. 16. Resurser i nätverk– det organiserade respektive spontana nätverkets roll för småföretag med en innovation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Wallin; Katja Arwidi; Jenny Åkesson; [2005]
    Nyckelord :Småföretag; innovationer; lansering; nätverk; resurser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel Resurser i nätverk – organiserade respektive spontana nätverks roll för småföretag med en innovation Seminariedatum Fredagen den 10 juni 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, FEK 591, 10 poäng Författare Katja Arwidi, Rasmus Wallin och Jenny Åkesson Handledare Lars Carlman Nyckelord Småföretag, innovationer, lansering, nätverk, resurser Syfte Syftet med uppsatsen är att belysa och jämföra hur småföretag upplever att deras externa resursbehov uppfylls av ett organiserat respektive ett spontant nätverk vid lanseringen av en innovation. Metod Då uppsatsens syfte är av beskrivande och förklarande karaktär, är forskningsansatsen induktiv och metodansatsen kvalitativ. LÄS MER

  2. 17. Den förändrade mediemarknaden : -En ny verklighet för alla annonsörer?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Ehn; Hannah Nordenskjöld; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På den svenska mediemarkanden har det skett förändringar, vilket resulterat i att konsumenters medievanor fragmenterats. Trots att antalet medier ökat så har den sammanlagda tiden som en person spenderar med de olika medierna inte tilltagit. Samtidigt som en individ ser på Tv, kan denne lyssna på radio och/eller chatta på Internet. LÄS MER

  3. 18. Syndabocksfenomenets betydelse i affärsvärlden -fallet Pehr G Gyllenhammar-

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Bertilsson; [2004]
    Nyckelord :Affärsvärlden; syndabocksprocess; funktion; image; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken. Uppsatsens titel: Syndabockfenomenets betydelse i affärsvärlden -fallet Pehr G Gyllenhammar- Seminariedatum: 2004-03-05 Ämne/kurs: Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poäng Författare: Jon Bertilsson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Affärsvärlden, syndabocksprocess, funktion, image Syfte: Avsikten med denna uppsats är att ge en ökad förståelse för syndabocksfenomenet och dess betydelse inom affärsvärlden. LÄS MER