Sökning: "malmö högskola 2007"

Visar resultat 1 - 5 av 959 uppsatser innehållade orden malmö högskola 2007.

  1. 1. Comics in Education; Can Comics Facilitate Reading Comprehension for ESL learners

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :David Jatta Kölin; [2021]
    Nyckelord :Reading comprehension; Comics; Comic books; Comic strips; ESL; English as a second langauge; Serietidningar; Serier; Seriestrippar; Andraspråksinlärning; Engelska som andraspråk; ESL; Läsförståelse;

    Sammanfattning : Följande kunskapsöversikt ämnar att undersöka effekten serietidningsliknande läsmaterial har på läsförståelsen hos andraspråksinlärare av Engelska. För att undersöka detta formulerades följande forskningsfråga: I vilken mån kan serietidningsliknande material påverka läsförståelsen hon andraspråksinlärare av Engelska? En prototypisk definition av serietidningar (Mayer, 2007) användes för att tillåta denna kunskapsöversikt att använda både studier som använde serietidningar och studier som använde seriestrippar som läsmaterial. LÄS MER

  2. 2. Design for Well-Being

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jody Alexander Barton; [2017]
    Nyckelord :Well-Being; User-centred Design; Web-Service; Research through design;

    Sammanfattning : This paper is a research through design approach (Zimmerman et al 2007),that seeks to reflect upon several designerly practices in action. Chiefly it’sconcerned with describing the development of a web-service withcollaborative media elements, as part of a user-centred design process, tosupport physiotherapy patients during their self-directed recovery. LÄS MER

  3. 3. Specialpedagogisk kompetensutveckling i grupp genom handledning. En quickfix eller ett långsiktigt förebyggande arbete. Special education training in groups through tutorials. A quickfix or a long-term prevention

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ann-Charlotte Ekman; Jessica Strömberg; [2017]
    Nyckelord :Grupphandledning; Handledning; Handlednings rollen; Kollegialt lärande; Specialpedagogik;

    Sammanfattning : SammanfattningSyfte: Det primära syftet med studien är att analysera Skolverkets handledarutbildning inom den specialpedagogiska fortbildningen av lärare och jämföra hur specialpedagogutbildningen på Malmö högskola förhåller sig till dessa kriterier. Studien är tänkt att belysa vilka olika typer av grupphandledande uppdrag och funktioner som förekommer inom Skolverkets handledarutbildning. LÄS MER

  4. 4. Möten kring matbordet Hur pojkar respektive flickor bemöts vid måltidssituationer Meetings around the dining table How boys and girls are treated during meal situations

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lilina Ivarsson; [2017]
    Nyckelord :bemötande; förskola; genus; jämställdhet; pedagoger;

    Sammanfattning : Ett av förskolans uppdrag är att arbeta med genus och jämställdhet. Det står både i läroplanen för förskolan, Lpfö 98 (rev. 2010) och FN:s barnkonvention (unicef.se) att förskolan ska motverka traditionella könsmönster och att alla har lika rättigheter. LÄS MER

  5. 5. Teachers’ Beliefs Regarding Vocabulary Learning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Madeleine Siedlecki; Alexander Lundström; [2017]
    Nyckelord :English; vocabulary teaching; vocabulary acquisition; teacher beliefs; contextual factors; young learners;

    Sammanfattning : This degree project aims to investigate how teachers negotiate their teaching practices and what determines their choice of working methods when it comes to teaching vocabulary. Since we are interested in teachers’ thoughts and opinions regarding vocabulary teaching, a selection of English teachers were interviewed. LÄS MER