Sökning: "marknadsföring crm"

Visar resultat 16 - 20 av 89 uppsatser innehållade orden marknadsföring crm.

  1. 16. Hur företag inom dagligvaruhandeln kan uppnåett framgångsrikt arbetssätt med CRM-system : Vilken roll har insamlade data?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emanuel Andersson; [2020]
    Nyckelord :CRM;

    Sammanfattning : Inom dagligvaruhandeln har det varit ett problem att data har samlats in men att företag intehar utnyttjat denna data fullt ut. Det har även varit ett problem att företag har riktat in sig pånya kunder trots att det har visats sig vara mer lönsamt att rikta in sig på befintliga kunder isin marknadsföring. LÄS MER

  2. 17. Cause-Related Marketing in the Face of Environmental CSI: Who Donates - Firm or Customer? A quantitative study of CRM-initiatives within the transportation sector.

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Fredrika Wiktorin; Philip Locklund; [2020]
    Nyckelord :Cause-Related Marketing; Corporate Social Irresponsibility; Carbon Offsetting; Hedonic Product Category; Utilitarian Product Category;

    Sammanfattning : Cause-related marketing (CRM), where money is donated to a cause in connection with a purchase, has become a popular marketing strategy to increase funding for a good cause while improving customer relationships. As many firms act within corporate social irresponsible (CSI) industries, an ambiguity regarding how to engage in CRM is present. LÄS MER

  3. 18. Vem äter kakan? : En kvalitativ studie kring klädbranschens nyttjande av personlig data i marknadsföringssyfte i relation till kundens integritet online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Jaremo; Marco Villaggi; [2020]
    Nyckelord :Internet; Bid data; Integrity; CRM; Cookies; Personalized advertisement; Internet; Big data; Integritet; CRM; Cookies; Personifierad reklam;

    Sammanfattning : History: Digitalization brings great benefits to companies regardless of market. One of the markets that is undergoing change is the retail sector where e-commerce services are the new environment. This environment benefits from the innovative solutions that the consumer uses, such as smartphones. LÄS MER

  4. 19. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Strand Henrik; Oskar Östlund; [2019]
    Nyckelord :Omnikanalstrategi; säsongsförsäljning; upplevelseekonomi; motorcykelbransch; touchpoints; CEM; CRM;

    Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi   Nyckelord    Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM   Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året?   Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong.   Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER

  5. 20. How do B2B companies approach CRM and the management of customer data in today’s era of social media and GDPR? : A Multiple Case Study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabel Degerman; Johanna Eckerbom; Hong Gu; [2019]
    Nyckelord :Relationship marketing; CRM; CRM systems; Social media; Social CRM; GDPR; Customer data;

    Sammanfattning : This multiple case study focuses on the customer relationship management (CRM) processes and the management of customer data within two international business-to-business (B2B) companies based in the southern parts of Sweden.  This study explores and compares these companies’ approaches to CRM in today’s era of social media and the General Data Protection Regulation (GDPR). LÄS MER