Sökning: "marknadsföring crm"
Visar resultat 21 - 25 av 89 uppsatser innehållade orden marknadsföring crm.
21. Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet : En kvalitativ studie om när individanpassad marknadsföring upphör att vara en konkurrensfördel
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet. Författare: Hannes Asplund & Johan Nilsson Handledare: Leif V Rytting Examinator: Richard Afriyie Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, examensarbete. Linnéuniversitetet, VT 2019. LÄS MER
22. E-handelns roll inom industriell marknadsföring : En fallstudie på Stena Components Nybro AB
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Title: The role of e-commerce in industrial marketing: a case study of Stena Components Nybro AB Writers: Rebecka Blom, Ebba Douglas and Cathrine Johansson Mentor: Leif Rytting Examiner: Richard Afriyie Owusu Course: 2FE77E Business Administration III - Marketing, Bachelor degree project Purpose The purpose of this study is to analyze and clarify the importance of e-commerce regarding to service experiences and accessibility. The industrial sector stands in the center of the study and its importance of maintaining and strengthening existing customer relations. LÄS MER
23. Agent banking as a relationship marketing tool by banks in Bangladesh
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : With growing number of adult people not owning a bank account,efforts are being made to bring banking services to the unbanked populations.Relationships marketing plays a crucial role in establishing and sustaining beneficial relationship in the banking industry. LÄS MER
24. Gilla gillare! : En studie i vad som påverkar engagemang på Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Social media in general and Instagram specifically has evolved quickly over time. Thanks to this, companies have taken the opportunity to get an easier access to a marketing segment that not only can give visible engagement that could enhance their marketing or branding, but also gives the users a communication channel that easily creates a relationship with the companies. LÄS MER
25. CRM på Sociala Medier : En kvalitativ studie om hur SME-företag bearbetar &skapar nya kundrelationer på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att undersöka hur olika mindre och medelstora företag (SME-företag) använder sociala medier i sitt CRM-arbete (kundrelationshanteringsarbete) för att skapa nya men också vidareutveckla och bearbeta redan befintliga kundrelationer. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en deduktiv ansats, med fokus på dokumentstudier på webben. LÄS MER