Sökning: "marknadsföring crm"

Visar resultat 21 - 25 av 89 uppsatser innehållade orden marknadsföring crm.

  1. 21. Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet : En kvalitativ studie om när individanpassad marknadsföring upphör att vara en konkurrensfördel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hannes Asplund; Johan Nilsson; [2019]
    Nyckelord :individanpassad marknadsföring; personlig integritet; konsumentdata; integritetsintrång; e-handel; kundrelationer; konsumentinsikt; segmentering;

    Sammanfattning : Titel: Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet. Författare: Hannes Asplund & Johan Nilsson Handledare: Leif V Rytting Examinator: Richard Afriyie Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, examensarbete. Linnéuniversitetet, VT 2019. LÄS MER

  2. 22. E-handelns roll inom industriell marknadsföring : En fallstudie på Stena Components Nybro AB

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rebecka Blom; Ebba Douglas; Cathrine Johansson; [2019]
    Nyckelord :Digitalisering; e-handel; kundrelationer; tillgänglighet; servicekvalitet.;

    Sammanfattning : Title: The role of e-commerce in industrial marketing: a case study of Stena Components Nybro AB Writers: Rebecka Blom, Ebba Douglas and Cathrine Johansson Mentor: Leif Rytting Examiner: Richard Afriyie Owusu Course: 2FE77E Business Administration III - Marketing, Bachelor degree project Purpose The purpose of this study is to analyze and clarify the importance of e-commerce regarding to service experiences and accessibility. The industrial sector stands in the center of the study and its importance of maintaining and strengthening existing customer relations. LÄS MER

  3. 23. Agent banking as a relationship marketing tool by banks in Bangladesh

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Israt Jahan; [2019]
    Nyckelord :Agent banking; relationship marketing; correspondent banking; branchless banking; unbanked; financial inclusion; Bangladesh; CRM; e-CRM;

    Sammanfattning : With growing number of adult people not owning a bank account,efforts are being made to bring banking services to the unbanked populations.Relationships marketing plays a crucial role in  establishing and sustaining beneficial relationship in the banking industry. LÄS MER

  4. 24. Gilla gillare! : En studie i vad som påverkar engagemang på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Clara Bergenfelz; Tiffany Lebreton; [2019]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; engagemang; digital marknadsföring; Customer Relationship Management CRM ; hållbarhet; innehållsanalys; gilla-markeringar;

    Sammanfattning : Social media in general and Instagram specifically has evolved quickly over time. Thanks to this, companies have taken the opportunity to get an easier access to a marketing segment that not only can give visible engagement that could enhance their marketing or branding, but also gives the users a communication channel that easily creates a relationship with the companies. LÄS MER

  5. 25. CRM på Sociala Medier : En kvalitativ studie om hur SME-företag bearbetar &skapar nya kundrelationer på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Oscar Wennberg; Yasa Abdulla Karim; [2018]
    Nyckelord :Social Media; CRM; Customer Relations; SME; Sociala Medier; CRM; Kundrelationshantering; SME;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur olika mindre och medelstora företag (SME-företag) använder sociala medier i sitt CRM-arbete (kundrelationshanteringsarbete) för att skapa nya men också vidareutveckla och bearbeta redan befintliga kundrelationer. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en deduktiv ansats, med fokus på dokumentstudier på webben. LÄS MER