Sökning: "konsumentdata"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet konsumentdata.
1. Den individanpassade marknadsföringens betydelse för svenska e-handelsföretag : En studie om hur svenska e-handelsföretag kan balansera fördelar och nackdelar med individanpassad marknadsföring online
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Dagens teknik har gjort det möjligt för företag att samla in data i större omfattning, med eller utan konsumentens samtycke och vetskap. Tidigare forskning menar att konsumentens uppfattning kring individanpassad marknadsföring varierar beroende på vilken typ av data som samlas in och används för att skapa denna typ av marknadsföring. LÄS MER
2. Amazon.se, ett hot eller en möjlighet försvenska e-handelsföretag? : – en studie omstrategiarbetet i ett förändrat handelsklimat
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den tilltagande digitaliseringen och framväxten av flersidiga plattformar har intensifierat konkurrensen på marknaden. Vilket i sin tur försvårat e-handlarnas strategiska arbete för att upprätt hålla konkurrensfördelar. LÄS MER
3. Reklam, integritetsintrång? : En studie om integritet och attityd till individanpassad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Mer och mer konsumentdata blir tillgängligt för marknadsförare vilket öppnar upp för individanpassad marknadsföring (IM) riktad mot konsumenter. Syftet med denna studie har varit att undersöka hur attityden till påverkas av personlig integritet samt hur attityden till IM skiljer sig mellan individer. LÄS MER
4. Hur beter du dig egentligen? : En studie om kopplingen mellan hemsidebeteende och efterföljande köp i fysisk butik
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Dagens teknologi tillåter inte att göra kopplingar i konsumentdata mellan hemsida och den fysiska butiken. Det innebär att företag går miste om värdefull kunskap om sina kunders beteende och effekten av deras marknadsföringsåtgärder. LÄS MER
5. Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet : En kvalitativ studie om när individanpassad marknadsföring upphör att vara en konkurrensfördel
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet. Författare: Hannes Asplund & Johan Nilsson Handledare: Leif V Rytting Examinator: Richard Afriyie Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, examensarbete. Linnéuniversitetet, VT 2019. LÄS MER