Sökning: "marknadsföring crm"
Visar resultat 6 - 10 av 89 uppsatser innehållade orden marknadsföring crm.
6. Konsumenters upplevelse av företags användning av social media som en kanal för marknadsföringsaktiviteter : En kvalitativ intervjustudie på konsumenters upplevelse av social media, kundengagemang och personaliserad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Som ett resultat av att fler konsumenter idag befinner sig på social media samtidigt som fler företag strävar efter förbättrade kundrelationer har Socialt CRM (Customer Relationship Management) blivit en vital strategi för kundrelationer för företag. Socialt CRM är ännu ett relativt outforskat område som vid felaktig användning och implementering kan resultera i finansiella misslyckanden. LÄS MER
7. Påverkan av spelreklam och internetspelande på konsumenter i en digitaliserad marknad : En deduktiv studie om konsumenters uppfattning av den förändrade spelmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Marknaden för spel om pengar har förändrats kraftigt de senaste åren som följd avdigitalisering av branschen. Detta har tillfört nya möjligheter för spelbolag att marknadsförasig samt att erbjuda en lättillgänglig och användarvänlig tjänst för konsumenter vilket har letttill ökade bekymmer angående problemspelande där marknadsföringen i synnerhet harhamnat i fokus. LÄS MER
8. Social Media Marketing Strategies and Consumer Engagement during the COVID-19 Pandemic : An exploratory study of IKEA, including a multiple-case comparison between the UK, Australia and Sweden.
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och RättsvetenskapSammanfattning : ABSTRACT Background: The marketing efforts made by firms have been forced to change dramatically during the past year as a consequence of the COVID-19 pandemic. Online communication and social media platforms have seen a boom in users and firms have been forced to switch both their sales and marketing efforts to the online world. LÄS MER
9. CRM och arbetssystem i förändring : En kvalitativ fallstudie om faktorer som leder till förändring av arbetssystem, aktörsroller och aktiviteter vid utveckling av CRM
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : CRM är informationsproducerande informationssystem som används av organisationer för att registrera samt hantera information om tidigare, nuvarande och potentiella kunder. Kunderna kan enkelt hitta information, recensioner och priser hos konkurrenter vilket har stärkt konsumenternas förhandlingsstyrka. LÄS MER
10. Do They Practice What They Preach? : A quantitative study on how Generation Z’s purchase intention is affected by four CRM factors
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Cause-Related Marketing (CRM) is a popular marketing strategy where companies through this communication contribute to causes and engage their consumers by donating when they purchase a product and an amount of the revenue goes to charities. The concept has been divided into four different factors, being cause involvement, message, perceived cause fit and donation size. LÄS MER