Sökning: "marknadsföring crm"

Visar resultat 11 - 15 av 89 uppsatser innehållade orden marknadsföring crm.

  1. 11. Digital marknadsföring i syfte att hämma kundbortfall : Nyttjande av digital marknadsföring för att minska kundbortfall

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lin El-Najjar; Filip Ilic; [2020]
    Nyckelord :Customer churn; Digital marketing; CRM system; Customer satisfaction; Telecommunications companies; Kundbortfall; Digital marknadsföring; CRM-system; Kundnöjdhet; Telekommunikationsbolag;

    Sammanfattning : Kundbortfall är en utmaning vilket flertalet organisationer står inför. Tidigare studier påvisar att digital marknadsföring kan vara en lösning för att minska kundbortfall, detta på grund av att digital marknadsföring kan bidra till ökad kundnöjdhet vilket i sin tur leder till kundlojalitet. LÄS MER

  2. 12. The game-changer : E-retailer's strategies in CRM and personalized marketing in concordance with GDPR

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Nilsson; Alexandra Pierce; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to provide a deeper knowledge of how GDPR has affected Swedish e-retailers CRM and personalized marketing in connection to trust and privacy. The changed prerequisites elicited a need for in-depth knowledge of the affects. LÄS MER

  3. 13. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Tran; Lovisa Andreasson; Alexandra Boman; [2020]
    Nyckelord :A B-test; Ads; Advertisement; Beauty industry; CRM; Digital marketing; E-CRM; E-commerce; E-commerce retailer; Facebook Ads Manager; Marketing campaign; Marketing communication; A B-test; Annons; CRM; Digital marknadsföring; E-CRM; E-handel; Ehandelsåterförsäljare; Facebook Ads Manager; Kampanj; Marknadskommunikation; Skönhetsbranschen;

    Sammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER

  4. 14. Marknadsföring av finansiellatjänster : En kvalitativ studie om fyra fintechbolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Daniel Scharff; [2020]
    Nyckelord :Relationship marketing; fintech; social media; loyality; affiliate marketing; CRM; customer relationship; word-of-mouth; Relationsmarknadsföring; fintech; sociala medier; lojalitet; affiliate marketing; CRM; customer relationship; word-of-mouth;

    Sammanfattning : This study is written from a business perspective and deals with four fintech companies' use of relationship marketing. The focus is on companies within savings and pensions. The study follows a qualitative research method. This gives the opportunity to investigate whether a certain theory is followed in practice. LÄS MER

  5. 15. Sales promotions påverkan på konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Rismyhr; Sandra Bodell; Linnea Agorelius; [2020]
    Nyckelord :CRM; Sales Promotion; Customer Behaviour; Loyalty; Overconsumption.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sales promotions effect on consumer behaviour - a mixed method study examining sales promotions effect on consumer loyalty and its’ contributory to overconsumption Seminar date: 2020-06-03 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Linnea Agorelius, Sandra Bodell & Martin Rismyhr Advisor: Jayne Jönsson Keywords: CRM, sales promotion, customer behaviour, loyalty, overconsumption. Purpose: The purpose of the study has been to examine what kind of effect promotion has on consumers, and whether the effect is big enough to persuade the consumer to purchase something, simply because of promotion. LÄS MER