Sökning: "marknadsföring poker"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring poker.

  1. 1. Konsumentbeteende online : En analys av spelkonsumenters reaktioner och beteende på nätet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jenny Gunnarsson; Maria Slivo; [2017]
    Nyckelord :consumer behaviour; online gambling; gambling commercials; marketing; casino; konsumentbeteende; spelkonsument; spelreklam; marknadsföring; kasinospel;

    Sammanfattning : Problem background: The online gaming industry has exploded and the number of consumers who play casino games has increased markedly in recent decades. In Sweden, the state has a monopoly on the gambling market and is not allowed to market casino games. LÄS MER

  2. 2. Different Formatting, Equivalent Information - A study of the influence of information presentation format on decision-making in poker

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Mattias Hellstrand; Jessica Marmlöf Hellstrand; [2015]
    Nyckelord :Information Format; Heuristics; Consumer; Decision-Making; Poker;

    Sammanfattning : The presentation of information, and especially numerical, has been found to influence judgment and decision-making. It has been argued that the adverse effects of low numeracy can be mitigated by using natural frequencies and graphical content, rather than the often used percentage format. LÄS MER

  3. 3. Strategisk Gender-Swapping: En kvantitativ studie av hur motståndarens kön påverkar beslutsfattande i Texas Holdem

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Victor Sandberg; [2013]
    Nyckelord :Poker; Decision-Making; Gender; Framing; Stereotypes;

    Sammanfattning : Abstract: According to previous research, it is not unusual for online poker players to create profiles which indicate they are members of the opposite sex. This phenomenon, known as 'Gender Swapping', is partly being utilized in a strategic fashion. LÄS MER

  4. 4. Hur ökar spelandet? : en kartläggning av speldjävulens framfart

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Niklas Wernersson; [2009]
    Nyckelord :Gambling turnover increase; Gambler; Aktiebolaget Svenska Spel; Poker; Casino; Spelomsättningsökning; Hasardspelare; Aktiebolaget Svenska Spel; Poker; Kasino;

    Sammanfattning : Mänskligheten har, sedan urminnes tider, ägnat sig åt spel om pengar och i vår tid har omfattningen expanderat. Under året 2006 genererade den globala spelmarknaden cirka 1 805 miljarder kronor netto, vilket kan jämföras med Sveriges bruttonationalprodukt, som motsvarande år uppgick till summan 2 832 miljarder kronor. LÄS MER

  5. 5. All-in eller Fold? : En studie om poker i mobiltelefonen som extratjänst

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Joacim Björkvall; Gustav Sternå; Olof Persson; [2009]
    Nyckelord :mobiltelefon:poker:mobilpoker:extratjänst:internet:marknadsföring:attitydundersökning;

    Sammanfattning : Datum 2009-01-13 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 ECTS Författare Joacim Björkvall 861009 Olof Persson 830720 Gustav Sternå 830129 Handledare Claes Jonsson Titel "All-in eller fold?" - En studie om intresset för poker i mobiltelefonen som extratjänst Problem -Finns det ett intresse för poker i mobiltelefonen som en extratjänst, och vilken typ av person är i så fall intresserad? -Vad skulle kunna hindra intentionen att spela poker i mobiltelefonen? Syfte Att ta reda på huruvida det finns ett intresse för mobilpoker bland svenska högskolestudenter och vilken typ av person denna produkt kan rikta sig till. Vidare ämnar författarna undersöka vad som kan hindra intentionen att spela poker i mobiltelefonen. LÄS MER