Sökning: "marknadsföring subkulturer"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring subkulturer.

  1. 1. Varumärken och dess relation till snowboardkulturen

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sofia Johansson; Fanny Lager; [2012]
    Nyckelord :varumärken; snowboardkultur; varumärkesimage; nischade varumärken; subkulturer; brädsportskultur; extremsport; sportmarknadsföring; identitet; personifiering; marknadsföring; sponsring; autenticitet;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to analyze the relationship between commercial brands and a subculture, with a focus on a number of elements of success. These elements could be in the nature of sale stats as well as that of influence within the subculture. All of this within the context of the snowboard culture. LÄS MER

  2. 2. Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIKA LINDBERG; SEBAHAT ISMAILI; [2011]
    Nyckelord :konsument; brus; subkulturer; conventional and unconventional marketing method; guerrilla; consumer; noise; excess supply; subcultures; konventionella och okonventionella marknadsföringsmetoder; gerilla; utbudsöverskott;

    Sammanfattning : I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Impossible is nothing : En studie av symboliskt värdeskapande i Adidas varumärkeskommunikation och samspelet med hip-hopkulturen

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Nithenius; Elisabeth Rosenholm; [2006]
    Nyckelord :varumärken; symboliskt värde; subkulturer; varumärkeskommunikation; identitet; image; marknadsföring; Adidas; hip-hop;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle har varumärken kommit att spela en allt större roll för såväl konsumenter som företag. Varumärken fungerar som en ledsagare i individers sökande efter identitet och samtidigt som en gemensam nämnare eller tillhörighetsfaktor inom olika subkulturer. LÄS MER

  4. 4. Unga musikkonsumenter : En studie av vad som påverkar unga konsumenters val av populärmusik

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Pops; Viktor Telégin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den uppsats som i följande beskrivs har syftat till att ur ett konsumentperspektiv undersöka och förstå vad som gör att unga konsumenter väljer att lyssna på den populärmusik de lyssnar på. Detta för att förstå hur marknadsförare ska marknadsföra artister i den förändrade musikindustrin. LÄS MER

  5. 5. Bratsjackor och förortsloggor : En studie av lokala klädtrender och varumärkesassociationer bland elever vid Östra Reals gymnasium

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kalina Katzarska; Carolin Ekman; Carl Svahn; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur lokala klädtrender uppstår, sprids och avtar bland eleverna på gymnasieskolan Östra Real i Stockholms innerstad. Vi har även velat undersöka den sociala klassens och bratskulturens inflytande över denna trendutveckling. LÄS MER