Sökning: "marknadsföring subkulturer"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring subkulturer.
1. Varumärken och dess relation till snowboardkulturen
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The purpose of this study has been to analyze the relationship between commercial brands and a subculture, with a focus on a number of elements of success. These elements could be in the nature of sale stats as well as that of influence within the subculture. All of this within the context of the snowboard culture. LÄS MER
2. Gerillamarknadsföring -Konsten att sprida ett budskap med knappa resurser
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I genomsnitt utsätts vi för 3000 reklambudskap under en dag, men bara cirka 14 % av de okonventionella kampanjerna har någon effekt. Vi har blivit för medvetna om hur reklam påverkar oss och för kritiska mot media för att köpa dessa budskap. Jay Conrad Levinsons grundade för cirka 30 år sedan begreppet gerilla marknadsföring. LÄS MER
3. Impossible is nothing : En studie av symboliskt värdeskapande i Adidas varumärkeskommunikation och samspelet med hip-hopkulturen
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle har varumärken kommit att spela en allt större roll för såväl konsumenter som företag. Varumärken fungerar som en ledsagare i individers sökande efter identitet och samtidigt som en gemensam nämnare eller tillhörighetsfaktor inom olika subkulturer. LÄS MER
4. Unga musikkonsumenter : En studie av vad som påverkar unga konsumenters val av populärmusik
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den uppsats som i följande beskrivs har syftat till att ur ett konsumentperspektiv undersöka och förstå vad som gör att unga konsumenter väljer att lyssna på den populärmusik de lyssnar på. Detta för att förstå hur marknadsförare ska marknadsföra artister i den förändrade musikindustrin. LÄS MER
5. Bratsjackor och förortsloggor : En studie av lokala klädtrender och varumärkesassociationer bland elever vid Östra Reals gymnasium
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur lokala klädtrender uppstår, sprids och avtar bland eleverna på gymnasieskolan Östra Real i Stockholms innerstad. Vi har även velat undersöka den sociala klassens och bratskulturens inflytande över denna trendutveckling. LÄS MER