Sökning: "marknadsföringsåtgärd"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsåtgärd.

  1. 6. Resurseffektiv marknadskommunikation av ekologiska livsmedel : Utifrån av konsumenter föredragen marknadskommunikation samt denna kommunikations kostnadsattribut

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Arvid Persson; [2014]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; ekologiska livsmedel;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvantitativ studie som genom en enkätundersökning har för avsikt att mäta konsumenters preferenser om ekologiska livsmedels marknadskommunikation. Utifrån dessa preferenser ges förslag på komponenter till en marknadskommunikationsmix som tar hänsyn till resurseffektivitet i marknadsföring av småskaliga producenter av ekologiska livsmedel. LÄS MER

  2. 7. Facebooklotterier : Legalt eller illegalt?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan

    Författare :Maria Helgen; Erika Stensson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Det förekommer dagligen företag som anordnar tävlingar och lotterier på Facebook utan att ta hänsyn till lagar och regler. Företagen saknar allt som oftast lotteritillstånd och bryter därmed mot 9 § Lotterilagen. Det kan även ifrågasättas huruvida de tar hänsyn till bestämmelserna i Marknadsföringslagen (MFL). LÄS MER

  3. 8. Skyddet för titlar på litterära och konstnärliga verk : - En studie av upphovsrätt, varumärkesrätt och marknadsföringsrätt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Sarah Westberg; Anton Källgren; [2012]
    Nyckelord :immaterialrätt; upphovsrätt; varumärkesrätt; marknadsföringsrätt; titlar; skydd; litterära och konstnärliga verk;

    Sammanfattning : Skydd för titlar på litterära och konstnärliga verk kan erhållas enligt olika lagar. I denna uppsats behandlas skyddet enligt upphovsrättslagen, varumärkeslagen och marknadsföringslagen. Varumärkeslagen ersattes den 1 juli 2011 av en ny, mer EU-anpassad, varumärkeslag. LÄS MER

  4. 9. Individuell sponsring ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Olof Petersén; Marcus Skönebrant; [2008]
    Nyckelord :sponsring; individuell; varumärke; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats ge en ökad inblick i individuell sponsring då litteraturen kring detta fortfarande är väldigt begränsad. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ ansats då vi ansåg att detta skulle ge det djup vi eftersökte för att finna svaret på hur företag resonerar kring sina sponsringsåtgärder. LÄS MER

  5. 10. Varumärkens påverkan av konkurrensmedel : hur påverkar valet av konkurrensmedel butikens arbete med att förstärka varumärket?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Eliza Colhon; Caroline Hedlund; [2008]
    Nyckelord :Varumärken; Konkurrensmedel; Sexhörningen;

    Sammanfattning : Varumärken spelar en allt mer betydande roll för konsumenter i dagens läge, vilket gör att företag måste använda sig av olika konkurrensmedel för att på bästa sätt hålla kvar en stark position på marknaden. Det har blivit allt svårare att överleva på marknaden utan ett starkt varumärke, då konkurrenssituationen är hårdare. LÄS MER