Sökning: "massmedia uppmärksamhet"
Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden massmedia uppmärksamhet.
11. Medierat Brus: En studie i information overload & sociala medier
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Det har länge dividerats om hur den teknologiska utvecklingen påverkar oss. Marshall McLuhan och Alvin Toffler ifrågasatte vårt beteende och berättade om hur teknikens utveckling kommer att påverka oss redan på 1960-talet. LÄS MER
12. HOW CAN ICTs AND NEW/SOCIAL MEDIA REMEDY THE PROBLEM OF VITAL STATISTICS DEFICIENCIES IN GHANA? (THE CASE OF GHANA BIRTHS AND DEATHS REGISTRY DEPARTMENT)
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : De två viktigaste händelserna i varje man jordliv är födelse och död. Varje av dessa händelser händer en gång i en livtid. Varje individ kommer in i världen på en bestämd tid på en särskild dag. På samma sätt lämnar varje person denna värld på en särskild dag på en bestämd tid. LÄS MER
13. Kolhydrater i fokus - En enkätundersökning av konsumtionsmönster och mediaintryck
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Syftet med arbetet är att ta reda på människors kostvanor när det gäller stärkelserika livsmedel som ofta utgör kolhydratkomponenten i lunch och middag. Syftet är även att studera om och i så fall hur människor har påverkats av massmedias debatt kring den omdebatterade livsmedelsgruppen. LÄS MER
14. Medias rapportering om brott : En diskursteoretisk analys av nyhetsrapporteringen kring Riccardo Campogiani
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierSammanfattning : Natten mellan den 5 och 6 oktober 2007 misshandlas Riccardo Campogiani så allvarligt i Stockholm att han senare avlider. Detta fall kom att få en enormt stor massmedial uppmärksamhet. Uppsatsens fokus ligger på hur denna rapportering om händelsen kom att gestaltas i Aftonbladet och i Expressen. LÄS MER
15. Så säljer man välgörenhet : om PR, opinionsbildning och lobbying i ideella organisationer
Magister-uppsats, Örebro universitet/Humanistiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ideella organisationer arbetar med opinionsbildning och påverkansarbete mot allmänheten och politiska beslutsfattare. Jag ville se hur organisationer direkt, eller via opinion, går tillväga för att påverka ett politiskt beslut eller skapa uppmärksamhet för sina frågor. LÄS MER