Sökning: "media kostnad"
Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden media kostnad.
1. Kommersiell sharenting - etiskt eller oetiskt? En kvalitativ studie som diskuterar och analyserar etiken bakom fenomenet kommersiell sharenting, då influencers använder sina barn i marknadsföringssyfte på sociala medier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sociala medier har kommit att bli en central och betydande del av många människors dagliga liv. I takt med digitaliseringen och teknikens utveckling har yrket influencer uppstått. Idag tjänar stora profiler miljoner på att publicera bilder och videos på sociala medier i samarbete med andra varumärken. LÄS MER
2. Time-based Key for Coverless Audio Steganography: A Proposed Behavioral Method to Increase Capacity
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. Coverless steganography is a relatively unexplored area of steganography where the message is not embedded into a cover media. Instead the message is derived from one or several properties already existing in the carrier media. This renders steganalysis methods used for traditional steganography useless. LÄS MER
3. Vakuugradning : Utvärdering av vakuumgradning som efterbearbetningsmetod
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för ingenjörsvetenskap, matematik och ämnesdidaktik (2023-)Sammanfattning : En av de mest oönskade bieffekterna vid metallbearbetning är att det blidas grader. Grader kan definieras som plastiskt deformerat material som bildas på en produkts kanter och hörn. De uppstår oftast vid skär- och skjuvande operationer och kan bero på många olika faktorer. LÄS MER
4. Marknadsföring på TikTokför biografer : En studie om TikTok-marknadsföringens påverkan på 15–25-åringars intresse för biografbesök
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I ett digitaliserad samhälle har biografbesök blivit allt färre då alternativa val för filmtittande har presenterat sig. I denna studie undersöks implementeringen av TikTok-marknadsföring för biografer och dess påverkan på 15–25-åringars intresse för biografbesök. LÄS MER
5. Investigating Consumer Perception and Speculative AI Labels for Creative AI Usage In Media
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The growing importance of Creative AI and its uncertain impact on people necessitates more research. Current studies mainly focus on technical aspects, neglecting consumer perspectives. LÄS MER