Sökning: "mediavanor"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet mediavanor.

  1. 6. Barns attityd : Ett arbete kring barns mediavanor och uppfostran - Hur ska pedagoger bemöta detta?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Christian Jernberg; [2011]
    Nyckelord :Barns attityd; barns mediavanor; uppfostran;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Genus och olika kunskaper i geografi. : En studie om förhållandet mellan ett antal elevers uppfattningom sina kunskaper i geografi,och deras olika lek- media- och resvanor.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Frida Eriksson; [2010]
    Nyckelord :Genus; geografi;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med uppsatsen var att undersöka vilka uppfattningar flickor och pojkar hade om sina kunskaper i geografi. Utifrån att allt som vi som individer möter påverkas våra kunskaper, har jag studerat om det fanns något förhållande mellan geografiska kunskaper, lek-, media- och resvanor och kön. LÄS MER

  3. 8. Marknadsundersökning - hur en Science Park-nod på glesbygden bör göras synlig

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Malin Jonsson; [2009]
    Nyckelord :varumärken; Science Park; Science Park-nod; glesbygd; marknadsföring; kommunikation; Eksjö kommun; företag; företagsbehov; nyföretagare;

    Sammanfattning : Examensarbetet besvarar hur en Science Park-nod bör göra sig synlig på glesbygden. Arbetet har uträttats för Näringlivsbolaget i Eksjö kommun under perioden mars 2009- september 2009. Det har besvarat frågor rörande marknadsföring av Science Park-noder med ett konkret exempel i samhället Mariannelund. LÄS MER

  4. 9. Visuell kommunikation mot 50+-marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Andersson; Cristopher Gedda Westrell; Camilla Wallin; [2006]
    Nyckelord :50 ; visuella attribut; semiotik; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte med denna uppsats är att öka förståelsen för hur man kommunicerar visuellt för att attrahera segmentet 50+. Metod : Undersökningen har gjorts ur ett hermeneutiskt synsätt med intentionen att undersöka och beskriva vilka visuella attribut i reklam som tilltalar en 50+-marknad. LÄS MER