Sökning: "memory i förskolan"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden memory i förskolan.
1. Språkutveckling hos flerspråkiga barn : En kvalitativ studie om hur förskollärare främjar arbetet med språkutveckling hos flerspråkiga barn på förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of the study is to shed light on and increase understanding of children's language development with a focus on multilingualism in preschool / kindergarten. I also investigate the working methods used by preschool teachers to support language development in multilingual children. LÄS MER
2. Flerspråkighet i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärarna arbetar för att främja barns språkutveckling!
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of the study is to investigate the preschool teacher’s attitude and attitude towards working with children who have Swedish as a second language. We are also investigating what working methods and materials preschool teachers use to promote multilingual children's language development with regards to the Swedish language and the child's mother tongue. LÄS MER
3. AR books and pre-school children’s engagement
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Moderna barn använder mobilteknik oftare och oftare. Ett antal studier hävdar att barns lärande kan dra nytta av användning av medier i klassrum och att det finns en brist på denna teknik att använda i skolorna. LÄS MER
4. Lilla Världen
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : I en storstad som växer och mullrar fram finns minnet kvar av en annan stad. En kåkstad med fattigbarn och svält men också med gemenskap och variation. En ny stad byggs som ska rensa upp men en bit av den gamla sparas, högst upp på höjden. Innuti den lilla staden som ligger i den stora staden finns en liten värld. LÄS MER
5. Designprocess för ett pedagogiskt memoryspel
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Tekniska apparater och spelapplikationer blir en allt större del av den nya generationens vardag och lärande applikationer används allt mer som läromeldel i förskolan. Enligt läroplanen för förskola så skall multimedia och informationsteknik ha en lika stor del av lärandet som bild, sång, dans, rytm och rörelse. LÄS MER