Sökning: "min datorn"
Visar resultat 21 - 25 av 62 uppsatser innehållade orden min datorn.
21. Det nödvändiga HANDarbetet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Min avsikt är att problematisera en konstnärlig process där du inte har tillgång till dinahänder, jag visar detta med hjälp av otympliga trähänder i arbete. Jag använde mig av lekensom metod och gestaltade med en film. LÄS MER
22. ”Jag är inte dum i huvudet, jag kan bara inte läsa” : En litteraturstudie om elever med dyslexi och deras möjligheter till IT-hjälpmedel och IT-användning i ett inkluderat klassrum
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, LitteraturvetenskapSammanfattning : Syftet med min uppsats var att undersöka hur elever med dyslexi i grundskolans senare år och deras IT-användning påverkas av att den svenska grundskolan arbetar med att inkludera dem i det vanliga klassrummet. I denna undersökning har jag valt att använda mig av en litteraturstudie där jag studerat vad andra forskare har skrivit samt rapporter som publicerats på Skolverkets hemsida. LÄS MER
23. Med datorn som verktyg - en studie om IKT-användning i förskoleklassens vardag.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningDet övergripande syftet med denna studie är att se hur IKT och digitala verktyg används somartefakter i förskoleklassens vardagliga verksamhet. Centrala frågor har varit att få en inblick ihur datorn används som pedagogiskt verktyg i verksamheten, hur IKT upplevs som verktyg iatt anpassa undervisningen efter alla barns förutsättningar samt att se vilka fördelar och nack-delar som upplevs av förskollärare och lärare kring digitala verktyg. LÄS MER
24. Pedagogers arbetssätt med barn med autism
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : Syftet med min undersökning är att få kunskap om hur arbetet med autistiska barn i grundskolan, årskurs fyra till sex, går till och hur pedagogen kan tillgodose deras behov på bästa sätt. Arbetet ger en översikt över tidigare forskning om autism. LÄS MER
25. Mellan informationssök och Ragnarök : om hur lärare använder datorer och digital teknik i undervisningen i de samhällsvetenskapliga ämnena
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Det blir allt vanligare att elever får en egen bärbar dator eller lärplatta för att använda i skolan, även benämnt som ”en-till-en”. Digitaliseringen av skolan är numera så pass utbredd att det inte längre handlar om ifall datorer och digital teknik ska användas i undervisningen eller ej, utan snarare på vilket sätt de ska användas. LÄS MER