Sökning: "mobiltelefontillverkare"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet mobiltelefontillverkare.

  1. 1. Vilken mobil skall jag välja? -En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning av olika mobiltelefontillverkare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ramin Shokofan; Martin Van Kralingen; [2019-09-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Fingerprint Matching using Small Sensors

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Rikard Drugge; [2017]
    Nyckelord :SVM; S3VM; SMOTE; ADASYN; filter; noise; fingerprint; small sensor; machine learning; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Fingerprint software is widely used in applications such as smartphones. There has to be some overlap between two fingerprint samples in order for them to be considered as belonging to the same finger. LÄS MER

  3. 3. Fingerprint Matching - Hard Cases

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Alexander Karlsson; Johan Hagel; [2016]
    Nyckelord :Interest point; descriptor; matching; gray scale matcher; false reject rate.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Today fingerprint matching software is widely used in applications such as mobile phones. Software for enrollment and verification of fingerprints is usually designed to work for "good" fingerprints, meaning that the fingerprint matching algorithms use minutiae locations. LÄS MER

  4. 4. Förändringar i mobiltelefonbranschen,- En kvalitativ studie med fokus på branschevolution och tillverkare

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Aldén; Thomas Andersson; [2003]
    Nyckelord :mobiltelefon; mobiltelefontillverkare; värdekedja; Alcatel; Ericsson; Microcell; Microsoft; Neonode; Nokia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Vår huvudsakliga frågeställning är: Vilka är de viktigaste förändringarna i mobiltelefonbranschen och vad blir konsekvenserna av dessa förändringar? De delfrågor som också studeras berör huruvida värdekedjan dekonstrueras i mobiltelefonbranschen, företagens påverkan av komponent-standardisering, hur konkurrenssituationen påverkas av nischtillverkare och ODM-aktörer samt hur maktbalans och lönsamhet är fördelad i branschen. Syfte: Genom en global branschanalys vill vi kartlägga mobiltelefonbranschen och identifiera drivkrafterna till förändring. LÄS MER