Sökning: "munk"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet munk.
1. Period product preferences – a cup half full? A study of Swedish high school students’ choice of menstrual products with a focus on sustainable, reusable products.
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : The most used menstrual products in Sweden are disposable pads and tampons, contributing to plastic pollution and harmful resource use; an environmental impact that could be reduced by using reusable products, such as menstrual cups and reusable pads. This cross-sectional study of high school students in Malmö and Lund researches their menstrual product preferences and the factors that influence these. LÄS MER
2. Didaktiska val i fritidshemmet, en fenomenografisk studie.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Forskningen som berör fritidshemmets didaktik finner ingen entydig didaktisk metod eller perspektiv som kan implementeras i alla situationer på fritidshemmet. Vi ställer frågorna till fritidslärarna: Vilka didaktiska val använder du och hur motiverar du valen? Vår studie syftar till att skapa förståelse för vilka didaktiska val fritidsläraren gör i sin undervisning samt hur dessa val motiveras. LÄS MER
3. "A bhikshuni should not..." -en undersökning av buddhistiskt nunneideal på 2000-talet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : The common monastic life for a Buddhist nun follows an almost 2500-year-old legal tradition which has it´s foundation in Buddhist monastic law codes, vinaya. The rules to live by is specified in the core text pratimoksha. With the spread of the Buddhist samgha to new cultural settings and facing modernity, the monastic code has been challenged. LÄS MER
4. ''Gå i skola och få ett jobb eller bli munk för livet?'' : En komparativ undersökning om hur människors levda religion representeras i läroböcker
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The main purpose of this study is to illustrate to what extent lived religion is expressed in textbooks intended for use in late middle school to early high school. This was done with the hope of bringing relevance to the idea of involving lived religion in the religious education in Swedish schools. LÄS MER
5. ”Det kan godt være mit DNA ikke er der … men jeg er der”: En kvalitativ undersøgelse af hvordan ikke-normative forældre konstrueres som subjekter i mødet med det danske sundhedsvæsen
Master-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionenSammanfattning : This text is a qualitative study based on interviews with gender non normative co-parents who have experiences with the Danish healthcare system in the process of becoming a parent. The study explores how experiences with the healthcare system can be understood as a part of their subjectivation. LÄS MER