Sökning: "nackdelar med kvalitativ intervju metod"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden nackdelar med kvalitativ intervju metod.

  1. 1. Specialpedagogisk handledning : Pedagogers förhållningssätt i mötet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Pernilla Larsson Holmqvist; [2023]
    Nyckelord :Bemötande; förhållningssätt; förskola; handledning;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Larsson Holmqvist, Pernilla (2023). Specialpedagogisk handledning - Pedagogersförhållningssätt i mötet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan. Special educationalsupervision - Teachers ́approach towards children with special needs in preschool education. LÄS MER

  2. 2. Lärares erfarenheter av Att skriva sig till läsning : en kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Felicia Larsson; Moa Blomgren; [2022]
    Nyckelord :ASL; läs- och skrivundervisning; tangentbord; talsyntes; digital skrivning;

    Sammanfattning : Digitaliseringens utveckling har lett till att nya metoder och arbetssätt har implementerats i skolans verksamhet. Trots att tekniken medför nya arbetssätt bör lärarna kritiskt granska och ta välgrundade beslut innan de applicerar dessa i verksamheten. LÄS MER

  3. 3. Fingrar som stöd eller hinder? : En intervjustudie om lärares skilda uppfattningar av elevers användande av fingrar för att representera tal och lösa aritmetikuppgifter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jennifer Werneteg; [2022]
    Nyckelord :fingerräkning; aritmetik; taluppfattning; fingermönster; matematiksvårigheter;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka lärares uppfattningar av elevers användande av fingrar för att representera tal och lösa aritmetikuppgifter. Studien är genomförd med inspiration från fenomenografi där kvalitativ intervju använts som metod. Tre lärare i förskoleklass och tre lärare i årskurs 1 har intervjuats. LÄS MER

  4. 4. Distriktssköterskans upplevelse av digitalt informationsutbyte inför patientens utskrivning från slutenvård genom IT-stödet Mina planer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Louise Remlén; Julia Ekström; [2021]
    Nyckelord :Distriktssköterska; hemgångsplanering; hemsjukvård; innehållsanalys; intervju; Mina planer; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Brister i informationsöverföring i vårdens övergångar utgör en stor risk. När en patient skrivs ut från slutenvården i Region Skåne för vidare vård i hemmet sker informationsutbytet via IT-stödet Mina planer. LÄS MER

  5. 5. “Jag valde inte rollen som föräldratränare, utan jag valde rollen som tränare” : Föräldratränares erfarenheter och upplevelser av rollen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskap

    Författare :Linnea Dahlberg; Hilda Törner; [2021]
    Nyckelord :Föräldratränare; upplevelser och erfarenheter; ledarskap; barnidrott;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet var att undersöka föräldratränares erfarenheter och upplevelser kring att vara tränare inom lagidrott där ens eget barn är aktivt deltagande i laget. Fokuset låg på drivkraften hos föräldratränarna, de upplevda för och nackdelar som finns, situationer som kan uppstå, de anpassade ledarskapet och utbildningserfarenheter. LÄS MER