Sökning: "Felicia Larsson"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Felicia Larsson.

  1. 1. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Bodin; Hanna Larsson; Josefine Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Marketing communication; sustainability communication; influencer marketing; sustainability; Marknadskommunikation; hållbarhetskommunikation; influencer marketing; hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  2. 2. Investigation of the Microstructure of Plastically Deformed Cemented Carbide

    Master-uppsats, KTH/Materialvetenskap

    Författare :Felicia Larsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : During machining operation, cemented carbide tools are exposed to high loads and temperatures, which eventually leads to plastic deformation of the tool material. The aim of this work was to investigate if the microstructures of creep deformed micro grain cemented carbides can be linked to alloying elements and mechanical properties. LÄS MER

  3. 3. Individanpassad marknadsföring och den personliga integriteten : En komparativ studie kring påverkan av individanpassad marknadsföring sett ur generation X och generation Z:s perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ellen Larsson; Felicia Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personlig integritet; generation X; generation Z; cookies; avlyssning;

    Sammanfattning : Genom dagens digitalisering har den traditionella marknadsföringen utvecklats till en mer individanpassad marknadsföring, där företag i större utsträckning riktar sig till konsumenter på individnivå. Detta för att kunna nå konsumenten på ett personligt plan och därmed skapa annonser anpassade utefter den enskilda individen. LÄS MER

  4. 4. “Nätet är som en digital skolgård som vi inte har tillgång till” : - En kvalitativ studie om skolkuratorers arbete med nätkränkningar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Julia Larsson; Felicia Walette; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Studenters upplevelser av psykologiska kontrakt i sina extraarbeten

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Fiorentina Pantina; Felicia Larsson; [2023]
    Nyckelord :psychological contracts; breach of contracts; full-time students; part-time employees; job satisfaction;

    Sammanfattning : Extraanställning bland heltidsstudenter har blivit alltmer förekommande i dagens samhälle. Syftet med denna studie var att undersöka uttalade och outtalade förväntningar som heltidsstudenter har på sin arbetsgivare, samt vilka konsekvenser det kan bli av eventuella psykologiska kontraktsbrott. LÄS MER