Sökning: "ncc marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ncc marknadsföring.

  1. 1. Svanen-märkta Hus : En studie av marknadsföring och betalningsvillighet bland norska kunder

    M1-uppsats, KTH/Byggvetenskap

    Författare :Sarishti Kaur; [2015]
    Nyckelord :Miljö certifiering; Svanen-märkt; Marknadsföring betalningsvillighet; Kvalitet; Hälsa; Låg energiförbrukning; Miljö;

    Sammanfattning : Med dagens växande miljöproblem har förutsättningarna på miljöanpassade varor och tjänster ändrats radikalt. Ett stort antal byggföretag har därför börjat samarbeta med olika organisationer för att bedöma material, leverantörer och tjänster ur miljösynpunkt [1]. LÄS MER

  2. 2. KOMMUNIKATIONEN PÅ BOSTADSMARKNADEN : - Kundens möjlighet att göra ett miljövänligt bostadsköp

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linnéa Edwall; Linn Hägg; [2009]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; Sustainability; Green Marketing; Green Consumption; Housing market; Recidence; Communikation; Consumers; Consumption choices; Skanska; NCC; Peab; Veidekke; Environment; CSR; Corporate Social Responsibility; Sustainability; Hållbarhetsarbete; Grön Marknadsföring; Grön Konsumtion; Bosstadsmarknaden; Bostad; Kommunikation; konsumenter; konsumtionsvalmöjligheter; Skanska; NCC; Peab; Veidekke; MIljö;

    Sammanfattning : Det är idag uppenbart att miljön måste skyddas för att kunna säkerställa en god livskvalitet även för kommande generationer. I samband med dessa frågor spelar byggsektorn en oerhört central roll, vilken kan hänföras till den betydande miljöpåverkan industrin har på samhällsutvecklingen idag. LÄS MER

  3. 3. Human Resource Under Construction : The key individual in the merger and acquisition process and their aftermath

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Rikard Lind; Amelie Samuelsson; [2006]
    Nyckelord :Human resource management; Merger and acquisition; Organizational theory;

    Sammanfattning : Abstract Keeping the key individuals in a post merger and acquisition situation is vital to preserve the value of the investment. Yet it is not uncommon, in relation to mergers and acquisitions, that key individuals not only leave the organization but assumes a position with a competitor or even start a competing business. LÄS MER