Sökning: "nivåskillnader"

Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade ordet nivåskillnader.

  1. 16. Framkomlighet på snabba cykelstråk

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet

    Författare :Anna Assarsson; [2018]
    Nyckelord :framkomlighet; fördröjning; snabba cykelstråk; snabbcykelled; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Snabba cykelstråk, eller snabbcykelleder, är benämningar som beskriver cykelstråk anpassade för längre transporter med god framkomlighet, tillgänglighet och säkerhet. Detta examensarbete undersöker framkomligheten på denna förhållandevis nya typ av cykelstråk. LÄS MER

  2. 17. Mälarängsskolan

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Sherin Roth; [2018]
    Nyckelord :Skola; Mälarängen; Bredäng; Mälarhöjden; Grundskola; Förskola; Högstadieskola;

    Sammanfattning : Mälarängsskolan      - skolverksamhet som tar dig till nya höjder  Huvudtanken med mitt projekt är att utnyttja taken för att få mer skolgårdsyta. Under studieresan i Stockholm fick jag uppfattningen att skolgården inte prioriteras, ofta är den mindre än den bör vara. LÄS MER

  3. 18. Förskola i Bromma

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Henrik Westling; [2017]
    Nyckelord :Förskola; Bromma; Gustafsvägen 16; Modell;

    Sammanfattning : Varför är tomten så liten? Är det sant att barn mår bra av att vara ute? Hur mycket solljus ska barn exponeras för? Kan uterummet påverka pedagogiken? Vad menas med uterum? Hur mycket borde det egentligen gestaltas? Upplevs det någon skillnad mellan ett byggt uterum och ett naturligt? Hur stor ska utemiljön vara i förhållande till innemiljön? Hur uppdelat ska det vara? Hur tar man sig in och ut? Hur ska kapprummen utformas så att man förstår vad man ska ta på sig? Hur mycket påverkar arkitekturen pedagogiken? Hur kan man hantera nivåskillnader för barn? När är det ett hinder och när upplevs det som en rolig utmaning? Hur får man en trappa att inte upplevas läskig? Vad är en lagom sitthöjd? Tycker alla barn om att klättra? Vilka behov har de allra minsta barnen? Hur kan man påverka tempot mellan olika rum? Kan man skapa ett behagligt ljudklimat utan att rummen blir allt för slutna? Hur skapar men identitet och trygghet utan att avdelningarna blir allt för slutna? Hur påverkar olika material inomhusklimatet? Hur påverkar olika material rumsupplevelsen? Vad händer med gaturummet om byggnaden placeras alldeles intill vägen? Ska byggnaden passa in med sin omgivning eller ska den sticka ut? Hur får man byggnaden att upplevas inbjudande för barn? Går det att få byggnaden att upplevas mindre från utsidan? Hur får man allting att samspela? Hur får man barn att trivas? .. LÄS MER

  4. 19. Det beror på hur man ser på saken. En kvalitativ studie om glasögon och ryggsäckar

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Johannes Hällström; Magdelen Palmborg; Marcela Soubhia Da Motta Zancaner; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vi upplever att det hos elever som börjar på det estetiska programmet finns stora kunskapsmässiga nivåskillnader. Vi ville lära oss mer om hur gymnasielärare på estetiska program upplever detta genom att göra en kvalitativ intervjustudie. LÄS MER

  5. 20. Vi ses igen om en kvart - En kartläggning av hur musiklärare på gymnasiets estetiska program handleder sångelever i ensembleundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Mimi Terris; [2017]
    Nyckelord :Ensembleundervisning; Estetiska programmet; Musikpedagogik; Gymnasium; Sångare; Utbildningsvetenskap; Classroom ensemble; Music Education; Upper Secondary School; Vocalist student; Educational Science; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur musiklärare arbetar med sångare i ensembleundervisning på estetiskt gymnasium. Tidigare forskning visar på tendenser till att sångare får mindre undervisningstid i det gemensamma ensemblerummet, där lärare separerar eleverna för att instudera eller repetera i ett närliggande rum under lektionstid, och prioriteras senare i instuderingsföljd än instrumentalister. LÄS MER