Sökning: "nivåskillnader"
Visar resultat 6 - 10 av 52 uppsatser innehållade ordet nivåskillnader.
6. Kvalitet på övergångsställen i olika socioekonomiska områden – finns det några samband?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Denna uppsats syftar till att bedöma kvaliteten på övergångsställen i olika stadsdelar av Helsingborg, baserat på riktlinjerna och föreskrifterna i VGU, HIN och ALM. Fem stadsdelar i Helsingborg - Råå, Planteringen, Söder, Centrum och Tågaborg - valdes ut för att representera en bred socioekonomisk och kulturell bakgrund. LÄS MER
7. Nyexaminerade personalvetares matchning mot arbetsgivarens efterfrågan : En studie om hur nyexaminerade personalvetare upplever att deras kunskap matchar arbetsgivarens efterfrågan
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The academic education within the human resource program, working life and organizationaland personnel work has become increasingly popular and in connection with this, the discussion about matching between recent graduates and the labor market has increased. The study will be limited to HR professionals. LÄS MER
8. Valadministrationens legitimitetsskapande arbete : En kvalitativ studie om valtjänstepersoners arbete för att bibehålla och reparera vallegitimitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : En förutsättning för den representativa demokratin är ett välfungerande valsystem. För att demokratiska system ska uppfattas som lagliga och berättigade är en förutsättning att medborgarna känner tillit till systemet och att systemet erhåller hög legitimitet. LÄS MER
9. Högstadieelevers och svensklärares syn på kamratbedömning : En kvalitativ studie om formativ bedömning i svenskundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Eleverna brukar i undervisningssammanhang utföra en formativ kamratbedömning av varandras skolarbeten och stödmaterialet Kunskapsbedömning i skolan: praxis, begrepp, problem och möjligheter från Skolverket (s. 9) påvisar att formativ bedömning är bra för lärande. LÄS MER
10. ”Hur ska jag få med eleven som har det så svårt och hur utmanar jag eleven som pratar engelska hemma?” Lärares syn på nivåskillnader i ämnet engelska i årskurs 4–6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Syftet med studien är att ge en inblick i hur engelsklärare för årskurs 4–6 anpassar undervisningen utifrån elevernas nivåskillnader. I den här kvalitativa intervjustudie har nio engelsklärare i årskurs 4-6 från Sverige beskrivit sina upplevelser kring hur de upplever nivåskillnader inom muntlig kommunikation i det engelska klassrummet samt hur de anpassar sin undervisning utifrån nivåskillnaderna. LÄS MER