Sökning: "pac-man"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet pac-man.

  1. 1. Virtuell Gastronomi : En studie om maten och måltidens betydelse i den virtuella spelvärlden

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Michael Schofeld; [2021]
    Nyckelord :Gaming; mat; virtuell; gastronomi; dryck; kvalitativ;

    Sammanfattning : Målet med den här studien är att försöka brygga och skapa diskussion mellan matvärlden och den virtuella spelvärlden. Mat i den virtuella spelvärlden har funnits nästan lika länge som den virtuella spelvärlden själv. LÄS MER

  2. 2. Det visuella nöjet : En studie av spelestetik och dess påverkan på användarupplevelser

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Jennifer Lindqvist; [2016]
    Nyckelord :digitala spel; spelestetik; UX; användarupplevelser;

    Sammanfattning : Aesthetics is an important part of a user experience and can affect users in several different ways. This study aims to examine how the aesthetics of games affect the user experience and furthermore, it tries to establish which aspects and elements of game aesthetics that are relevant for this purpose. LÄS MER

  3. 3. Comparison of A*, Euclidean and Manhattan distance using Influence map in MS. Pac-Man

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Hari Sagar Ranjitkar; Sudip Karki; [2016]
    Nyckelord :Ms. Pac-Man; algorithm; influence maps; potential fields; distance measure; A*; Euclidean; Manhattan; optimal parameter space;

    Sammanfattning : Context An influence map and potential fields are used for finding path in domain of Robotics and Gaming in AI. Various distance measures can be used to find influence maps and potential fields. However, these distance measures have not been compared yet. LÄS MER

  4. 4. Influence map based Ms. Pac-Man and Ghost Controller

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Johan Svensson; [2012]
    Nyckelord :Ms. Pac-Man; Pac-Man; Ghosts; Influence maps; CIG;

    Sammanfattning : This thesis will cover the use oftheinfluence map technique applied to the retro game Ms. Pac-Man. A game thatis easy to learn but hard to master. The Ms. LÄS MER

  5. 5. Hostile Takeovers : The Power of the Prey

    Magister-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Markus Johansson; Martin Torstensson; [2008]
    Nyckelord :Hostile takeover; takeover; defense tactics; acquisition;

    Sammanfattning : Takeovers are used as a mean for companies to grow and gain entry to new markets. Hos-tile takeovers, apart from the friendly takeovers, is when an acquirer tries to takeover a corporation against the will of management, shareholders and board of directors of the target company. LÄS MER