Sökning: "paketering av tjänster"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden paketering av tjänster.

  1. 1. The challenges and improvement opportunities in a product-service sale process from a salesperson’s perspective : A case study at Scania

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Maria Kaldma; Kajsa Ahlbeck; [2018]
    Nyckelord :service design; product-service sale process; salesperson s perspective; PSS;

    Sammanfattning : The objective of this thesis is to identify how a salesperson perform the product-service sale process, through investigating the salesperson’s conditions, challenges, and improvement opportunities within. Based on this, recommendations are given regarding how the product-service sale process can be improved, and how to develop the ideal sale process. LÄS MER

  2. 2. "Lurad" av ett erbjudande : - En empirisk studie om prissättning och kundens beteendemönster

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mattias Söderström; Adam Naenfeldt; [2013]
    Nyckelord :Prissättning; Option Framing; beteendeekonomi; revision; redovisning;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: ”Lurad” av ett erbjudande – en empirisk studie om prissättning och kundens beteendemönster Nivå: Kandidatuppsats i ämnet företagsekonomi: Marknadsföring Författare: Adam Naenfeldt & Mattias Söderström Handledare: Jonas Kågström Datum: Juni 2013 Syfte: Syftet med examensarbetet var att analysera konsumenters beteende. Hjälpverktyget vid genomförandet var att använda oss av teorin, Option Framing. LÄS MER

  3. 3. Säsongsvariationer i ett kustsamhälle. Fallstudie av Marstrand

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linda Jacobsson; Emma Jakobsson; Josefine Nilsson; [2011]
    Nyckelord :destinationsutveckling; kustsamhälle; säsongsvariationer; produktutveckling; marknadsdiversifiering; samverkan och destinationsnätverk; Social Sciences;

    Sammanfattning : Med ökad konkurrens mellan destinationer ökar betydelsen av att erbjuda ett konkurrenskraftigt utbud av varor och tjänster som attraherar besökare till destinationen. För att skapa en hållbar ekonomisk utveckling på en destination finns det idag ett intresse hos statliga intressenter såväl som i det privata näringslivet att försöka hantera säsongsvariationer. LÄS MER