Sökning: "paper-prototype"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet paper-prototype.

  1. 1. A study on how a dashboard for energy data visualisations can be designed to be usable and inspire pro-environmental behaviour in an industry setting

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sofie Drugge Eneroth; Alice Elkjaer; [2023]
    Nyckelord :Usability; learnability; subjective satisfaction; behavioural change; energy data visualisations; HCD; eco-feedback; personas; prototyping;

    Sammanfattning : An essential part of combating climate change is to reduce energy consumption. As the industrial sector was accountable for approximately a third of the total global carbon dioxide equivalents in 2019, it is crucial for industries to manage their energy usage. LÄS MER

  2. 2. The Impact of Gamification on User Engagement in a Secondhand E-commerce platform

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Yen Dinh; Maya Fogelberg; [2023]
    Nyckelord :Gamification; secondhand e-commerce; game elements;

    Sammanfattning : Using game elements in a non-game context, called gamification, has grown popular recently and can be seen in education, health, and on e-commerce websites. In this thesis, the use of game elements, specifically badges is evaluated on a secondhand website. LÄS MER

  3. 3. Utformning av ett ambient visualiseringsverktyg med syftet att uppmana till minskad vattenkonsumtion

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ebba Rovig; Nicole Nordlund; [2021]
    Nyckelord :Ambient; vattenkonsumtion; visualiseringsverktyg.;

    Sammanfattning : Vatten är en livsviktig resurs vars tillgång på senare tid varit begränsad. År 2019 hade 15 av 21 län i Sverige risk för vattenbrist. KTH samarbetar med företaget Ecoloop som driver ett utvecklingsprojekt med målet att utveckla strategier för vattenbesparing och beteendeförändring som resulterar i minskad vattenanvändning. LÄS MER

  4. 4. Constructing a Game Modelled After Logic and Proofs - Tenjin: A Smartphone Game

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Elias Burström; Jonatan Källman; Tuyen Ngo; Felix Nordén; [2020-10-29]
    Nyckelord :user experience; graphic design; software engineering; software development; classical propositional logic; sequent calculus;

    Sammanfattning : Logical reasoning plays an important role in human behaviour and is widely used in everyday life. It is incorporated in contexts such as natural languages, mathematics and programming. However, the general knowledge in today’s society with regards to formal logic is lacking and does not reflect the important role it plays. LÄS MER

  5. 5. Panta med Swish! Hur bör ett gränssnitt omformas för att effektivisera dess digitala utbetalningsmetod?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Marcus Jessen; [2020]
    Nyckelord :pantamera; pant; pantamera express; gränssnitt; interface; ux; arvola; design; grafisk profil; interaktionsdesign; människocentrerad design; human centred design; grafisk design och kommunikation; pekskärmsgränssnitt;

    Sammanfattning : Studien Panta med Swish! undersöker på vilket sätt pekskärmsgränssnittet för så kallade Pantamera Express-automater och i synnerhet dess digitala utbetalningsmetod kan göras mer effektivt. Baserat på användarintervjuer och analyser av det befintliga gränssnittet utvecklades först en pappersprototyp. LÄS MER