Sökning: "pantamera"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet pantamera.

  1. 1. Levels of corporate branding - A multiple case study to identify and define levels of corporate branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lilliehorn; Johanna Schönberg; [2022]
    Nyckelord :Corporate Branding; Levels of Corporate Branding; Corporate Branding Spectrum; Corporate Branding Assessment Matrix; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Levels of Corporate Branding Date of the Seminar: June 2nd, 2022 Authors: Sofia Lilliehorn & Johanna Schönberg Advisors: Mats Urde Keywords: Corporate Branding, Levels of Corporate Branding, Corporate Branding Spectrum, Corporate Branding Assessment Matrix Thesis purpose: To identify and define levels of corporate branding by exploring what sets corporate branding apart internally and externally. Methodology: A qualitative multiple case study with an abductive approach. LÄS MER

  2. 2. "Vi måste panta mera" : En kvalitativ retorisk analys av Pantameras reklamfilmer ur ett ekologiskt hållbarhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Ljunggren; Amelie Marklind; [2022]
    Nyckelord :Qualitative content analysis; rhetoric; image rhetoric; sustainability; Pantamera; celebrity advertising; Kvalitativ innehållsanalys; retorik; bildretorik; hållbarhet; Pantamera; kändisreklam;

    Sammanfattning : Världen står idag inför en hållbarhetskris och medlemsländerna i Förenta nationerna, FN, har accepterat Agenda 2030 och de Globala målen. Det innebär ett hållbarhetsarbete på många olika plan, där målet bland annat är att klimatkrisen ska vara löst senast år 2030. LÄS MER

  3. 3. How corporations’ transition from product branding to corporate branding

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lilliehorn; Celina Burian; Johanna Schönberg; [2021]
    Nyckelord :Strategic Brand Management; Product Branding; Corporate Branding; Brand Transition; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This study explores and defines the transition from product branding to corporate branding by answering the following research questions: • Why are corporations transitioning from product branding to corporate branding? • How are corporations transitioning from product branding to corporate branding? • What does it mean for corporations to transition from product branding to corporate branding? Design/methodology/approach A qualitative research approach was suitable for this research since we studied a complex phenomenon. The primary data was collected through semi-structured interviews with the corporations Thule and Pantamera. LÄS MER

  4. 4. Panta med Swish! Hur bör ett gränssnitt omformas för att effektivisera dess digitala utbetalningsmetod?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Marcus Jessen; [2020]
    Nyckelord :pantamera; pant; pantamera express; gränssnitt; interface; ux; arvola; design; grafisk profil; interaktionsdesign; människocentrerad design; human centred design; grafisk design och kommunikation; pekskärmsgränssnitt;

    Sammanfattning : Studien Panta med Swish! undersöker på vilket sätt pekskärmsgränssnittet för så kallade Pantamera Express-automater och i synnerhet dess digitala utbetalningsmetod kan göras mer effektivt. Baserat på användarintervjuer och analyser av det befintliga gränssnittet utvecklades först en pappersprototyp. LÄS MER

  5. 5. Strategic management of social media: How to design content on Facebook and Instagram to promote interaction from followers

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Frida Richter; Christoffer Torstensson; [2016]
    Nyckelord :social media; social media strategy; facebook; instagram; pantamera; grafisk design och kommunikation;

    Sammanfattning : The usage of social networking sites is steadily increasing, setting higher demands on companies and their need to be present on social media. This study aims to examine how companies could design their content on Facebook and Instagram to promote interaction from followers. LÄS MER