Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Feasibility Study of X-ray Free Electron Lasers in Fourth Generation Storage Rings

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Synkrotronljusfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/MAX IV-laboratoriet

    Författare :Jordis Hansen; [2023]
    Nyckelord :XFEL; Storage Ring; Synchrotron Radiation; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : This thesis studies the feasibility of a cavity based X-ray free electron laser in a fourth generation storage ring. The cavity design allows for modulation of the electron beam over several passes through the undulator. Simulations based on the PETRA IV facility are done to create the photon flux spectrum of a light pulse produced by an undulator. LÄS MER

  3. 3. Återhämtande faktorer inom psykiatrisk heldygnsvård : En sammanställning av patienters upplevelser

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för medicinska vetenskaper

    Författare :Anna Bohlin; Petra Evling; [2022]
    Nyckelord :关键词:康复,恢复因素,患者体验,精神科住院治疗,24 小时精神科治疗; recuperación; factores restaurativos; experiencias del paciente; hospitalización psiquiátrica; atención psiquiátrica las 24 horas.; Ключевые слова: выздоровление; восстановительные факторы; переживания пациента; психиатрическая стационарная помощь; круглосуточная психиатрическая помощь.; rétablissement; facteurs réparateurs; expériences des patients; soins psychiatriques aux patients hospitalisés; soins psychiatriques 24 heures sur 24; återhämtning; återhämtande faktorer; patienters upplevelser; psykiatrisk slutenvård; psykiatrisk heldygnsvård; الكلمات المفتاحية: الشفاء ، العوامل الإصلاحية ، تجارب المريض ، رعاية المرضى المنومين للأمراض النفسية ، رعاية نفسية على مدار 24 ساعة; recovery; restorative factors; patients experiences; psychiatric inpatient care; psychiatric round-the-clock care; Parole chiave: Recupero; fattori di recupero; esperienze dei pazienti; cure psichiatriche ospedaliere; cure psichiatriche 24 ore su 24; واژه‌های کلیدی: بهبود، عوامل بهبود، تجربیات بیماران، مراقبت‌های بستری روانپزشکی، مراقبت‌های روانپزشکی 24 ساعته; Schlüsselwörter: Genesung; Wiederherstellungsfaktoren; Patientenerfahrungen; stationäre psychiatrische Versorgung; psychiatrische 24-Stunden-Versorgung;

    Sammanfattning : ABSTRACT Introduction: It is an assumption that as long as people have existed, there has been mental illness and disease, but the way of perceiving, explaining and caring looks different historically and in different societies. Research describes the current care environment and the quality of care in psychiatric inpatient care as meager and confusing, with a lack of meaningful activities. LÄS MER

  4. 4. Shopping Centers in Change: : A multiple case study of shopping centers´ communications strategies during a social crisis

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Petra Sellin; Julia Weideborn; [2022]
    Nyckelord :Communication; social crisis; brand; e-commerce; communication strategy;

    Sammanfattning : The emergence of covid-19 resulted in a new way of living for the whole world. One of the areas that would come to be highly affected was the retail industry and more specifically shopping centers. The advice given by the government to citizens regarding the spread of the virus urged people to limit their time spent in public places. LÄS MER

  5. 5. Is store death upon us? : Investigating the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petra Olgrim; Ronja Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Atmospherics; Swedish Female Buying Behavior; Customer Experience; Physical Stores;

    Sammanfattning : This bachelor degree addresses the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women. The concept of “store death” has become an increasingly talked about topic in Sweden and is something that affects both consumers, entrepreneurs and business owners alike. LÄS MER