Sökning: "Swedish Female Buying Behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Swedish Female Buying Behavior.

  1. 1. Mode, Medvetenhet och Miljö : Kvalitativ studie om Djerf Avenues hållbarhetskommunikation och dess påverkan på varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Möller; Malin Leithe; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractAuthors: Emma Möller and Malin Leithe Title: Fashion, Awareness and Environment - Qualitative study on Djerf Avenue's sustainability communication and its impact on brand identity. Language: Swedish Pages: 56 By examining Djerf Avenue, an influencer-owned fashion brand, this qualitative study aims to explore the role of sustainability communication and its impact on female consumers' perceptions and attitudes. LÄS MER

  2. 2. Consumers’ perception of Femvertising as a Digital Marketing Strategy in the Beauty- and Apparel Industry : A Qualitative Study of Swedish Gen Z Consumers

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lovisa Borssén Myrén; Annie Danås; [2022]
    Nyckelord :Femvertising; female portrayals; consumer perception; digital marketing; WOM; proactive development; company responsibility; consumer expectations; buying behavior; Gen Z;

    Sammanfattning : This paper is about femvertising which is used as a strategy within marketing to attract female consumers. This strategy is done by companies by pushing for gender equality and female empowerment in their ads. There is a lack of research regarding how femvertising affects consumers' purchase intentions and buying behavior. LÄS MER

  3. 3. Motivationsfaktorer till e-handelsköp : En studie av konsumenters e-handelsköp under Covid-19 pandemin i Sverige och Finland

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefine Jähle; Mathilda Walch; [2022]
    Nyckelord :Motivational factors; E-commerce; Covid-19; Utilitarian motives; Hedonic motives; Situational factors; Sweden; Finland; Consumers; Motivationsfaktorer; E-handel; Covid-19; Utilitaristiska motiv; Hedoniska motiv; Situationsfaktorer; Sverige; Finland; Konsumenter;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under Covid-19 pandemin rasade den fysiska handeln i snabb takt och redan i april 2020 hade den minskat med 23 procent i Sverige och lika mycket i Finland. Detta har däremot resulterat i att e-handeln vuxit kraftigt. LÄS MER

  4. 4. Is store death upon us? : Investigating the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petra Olgrim; Ronja Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Atmospherics; Swedish Female Buying Behavior; Customer Experience; Physical Stores;

    Sammanfattning : This bachelor degree addresses the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women. The concept of “store death” has become an increasingly talked about topic in Sweden and is something that affects both consumers, entrepreneurs and business owners alike. LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteenden under en världsomfattande pandemi : En kvalitativ studie som undersöker digitaliseringens roll under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Miriam Stierna; Madeleine Olsson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; Consumer buying behaviour; Digitalization; The buying process; Maslow´ hierarchy of needs; Covid-19 pandemin; Konsumentbeteende; Digitalisering; Köpprocessen; Maslows behovstrappa;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens relevans grundar sig i e-barometerns årsrapport gällande en påvisad ökning av svensk e-handel under år 2020. Följaktligen är syftet med denna studie att studera svenska kvinnors konsumentbeteenden inom detaljhandeln under Covid-19 pandemin med fokus på digitaliseringens roll. LÄS MER