Sökning: "integration of subjects in teaching"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden integration of subjects in teaching.

  1. 1. Språkutveckling och didaktik i modersmålsundervisningen : En undersökning av modersmålslärares syn på sin undervisning och sitt ämne

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Saad Salih Hamad; [2023]
    Nyckelord :teachers; mother tongue instruction; didactics; school subject; lärare; modersmålsundervisning; didaktik; skolämne;

    Sammanfattning : All multilingual primary and secondary school pupils have the right to mother tongue instruction as language is essential in developing our identity, expressing our thoughts and emotions, and showcasing our knowledge and skills. The purpose of this qualitative study is to investigate the methods employed by mother tongue teachers to enhance the language development among their pupils and how they perceive mother tongue instruction as a school subject in relation to other subjects. LÄS MER

  2. 2. Sexualitet, samtycke och religioner : Didaktiska förändringar efter Skolverkets revidering av Sexualitet, samtycke och relationer i undervisningen

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Elias Nordkvist; [2023]
    Nyckelord :Sexualitet samtycke och relationer; religionslärare; sexualitet; religion; skolverket;

    Sammanfattning : Background: In 2022 the Swedish National Agency for Education revised their sex education curriculum. The revised course, now called ”Sexualitet, samtycke och relationer” (SSR), aims to highlight the importance of consent and further include aspects such as honour-related violence alongside the traditional course content. LÄS MER

  3. 3. Undervisning gällande integrerade elever : En studie om fem lärares förutsättningar att undervisa elever mottagna i grundsärskolan som får sin utbildning i grundskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Birgitta Backstad; [2023]
    Nyckelord :adapted primary school; working method; prerequisites; primary special school; primary school; integration; teaching; anpassad grundskola; arbetssätt; förutsättningar; grundsärskolan; grundskolan; integrering; undervisning;

    Sammanfattning : Sammanfattning Grundsärskoleelever som får sin undervisning i grundskolan årskurs 7-9 tillhör en minoritetsgrupp bland elever i svensk skola. Då skollagen ger kommuner frihet att utforma förutsättningarna för integrerade elever på många olika sätt tillkom studien i syfte att bidra med kunskap om undervisning av integrerade elever. LÄS MER

  4. 4. SO-undervisning i en digitaliserad skola - en studie av lärarnas erfarenheter och perspektiv på digitaliseringens påverkan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Viggo Glemme; Anton Granzèn; [2023]
    Nyckelord :Challenges; digital tools; digitalization; impact of digitalization; inclusion; language; learning environment; mediation; opportunities; perspectives of teachers; relationships; school; social and cultural perspective; SO social studies ; Swedish education system; teacher experiences; teacher perspective; teaching.;

    Sammanfattning : The increasing integration of technology in education has led to significant changes in the way teaching and learning is conducted. This study aims to investigate the impact of digitalization on schools and the teaching of social studies subjects. LÄS MER

  5. 5. Reading literature: teaching strategies and methods

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Lumnije Kasumi; Karez Al-Rudainy; [2023]
    Nyckelord :literature; literature in the classroom; reading strategies; teachers strategies; litteratur; litteratur i klassrummet; lässtrategier; lärarstrategier;

    Sammanfattning : This study investigates the incorporation of literature in teaching practices in English as a second language (ESL) and its influence on education. It explores how teachers integrate literature reading into their instruction, the materials they choose, the underlying purposes, and the assessment methods employed. LÄS MER