Sökning: "plattform produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden plattform produkt.

  1. 1. TIKTOK: EN PRODUKT AV GENERATION Z - En kvalitativ studie som utreder hur och varför Sveriges Generation Z använder Tiktok.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lindberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Generation Z; Gen Z; medieanvändning; uses gratifications theory; MAIN-model; new media;

    Sammanfattning : Executive summary We are constantly online in this new digital world, always reachable through numeral devises and plattforms. For older generations there has taken some time to adjust, but for one generation this constant connectivity is as normal as breathing. LÄS MER

  2. 2. Real Estate Tokenization : Structure, Performance and Liquidity Implications

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Felix Kull; Theodor Naumann; [2022]
    Nyckelord :Blockchain; Real Estate; Real Estate Token; Tokenization; Liquidity; Blockchain; Fastigheter; Fastighetstoken; Tokenisering; Likviditet;

    Sammanfattning : This thesis incorporates a quantitative and qualitative approach to studying real estate tokenization. Real estate tokens are a rapidly-growing investment product with a foundation in blockchain technology. LÄS MER

  3. 3. Nyttiggörande av forskningsresultat från akademi till näringsliv : En studie om kopplingen och samverkan mellan de två aktörerna akademi och näringsliv för ökad kunskapsöverföring samt nyttiggörande av forskningsresultat, för att göra Sverige mer konkurrenskraftigt i världen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :Nyttiggörande; Samverkan; Värdeskapande; Akademi; Näringsliv; Roller i tvärsektoriell samverkan; Värde; Nyttiggörande av forskningsresultat; Medskapande av värde; Trippel helix; Ekonomisk tillväxt; Konkurrenskraft i världen;

    Sammanfattning : I världen idag krävs det en samverkan mellan näringsliv, akademi och det offentliga rummet för att driva innovation framåt, öka ekonomiska tillväxten samt vidareutveckla samhället. Det finns även en lagstiftning som menar att forskningsresultat vid svenska akademier skall komma till nytta i samhället, men detta uppfylls inte enligt ett flertal källor. LÄS MER

  4. 4. An investigation of circumstances surrounding prosthetic users’ fall and fear of falling : A Cross-Sectional Survey

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Hälsohögskolan; Jönköping University/HHJ. Ortopedteknisk plattform

    Författare :Jens Dyekær Nielsen; Sara Overgaard Dich; [2022]
    Nyckelord :Fear of falling; prosthetic user; falls; physical and psychological factors; Falls Efficacy Scale-International; ABC; G-SAP; rädsla för att falla; protestanvändare; falla ramla; fysiska och psykologiska faktorer; Falls Efficacy Scale-International; Activities-specific Balance Confidence; ; Gait-Specific Attentional Profile;

    Sammanfattning : SummaryBackground Prosthetic users face significant challenges both physically and psychologically. Falling poses a significant risk for the individual, and a consequence of this is gaining a fear of falling and self-imposed restrictions. These consequences can have a major impact on the individuals’ health and quality of life. LÄS MER

  5. 5. Using Machine Learning to Connect Brands with Influencers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Jonathan Hedlund; [2022]
    Nyckelord :Interaction Technologies; Machine Learning; UX-Design;

    Sammanfattning : With the increase of social media users, marketing through social media channels is becoming more and more important for large and small businesses around the globe. This form of marketing can be done in different ways. LÄS MER