Sökning: "positionering image"
Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden positionering image.
1. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER
2. Bilddiagnostik av barn ochungdomar vid skolios : En jämförande litteraturstudie mellan konventionell röntgen, datortomografi och entrepreneurial operating system
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Konventionell röntgen, datortomografi (DT) och entrepreneurial operating system (EOS) är tre radiologiska undersökningsmetoder som kan användas för bilddiagnostik vid skolios av barn och ungdomar. Undersökningarna kan genomföras i en liggande eller stående positionering vid bedömning av ryggradens deformation. LÄS MER
3. Identifiering av felplacerade komponenter på ett kretskort med bildbehandling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnadSammanfattning : Teknologiska framsteg påverkar tillverkningsindustrin genom att integrera tester för kretskortens status, lödning och elektriska egenskaper. En pick-and-place-maskin används för att verifiera komponentpositioner på kretskortet, men underhåll och re-paration av dessa maskiner medför stora kostnader. Industry 4. LÄS MER
4. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER
5. Construction of a scanning confocal microscope for Quantum Dot mapping at telecom wavelength
Master-uppsats, KTH/Tillämpad fysikSammanfattning : Future commercial applications making use of non-classical light sources require bright quantum emitters. Such emitters can be achieved by embedding self-assembled, optically active semiconductor quantum dots (QDs) in centered photonic structures. LÄS MER